Demo av akselerometer

Demo av akselerometer

Innleggav Lillefix » fre 20.03.2009 1:11

Link: http://hakbra.moo.no/Motion.zip

Har nå laget en liten demo for meg selv for å teste akselerometeret i macbooken og å øve meg litt i c++. Ble ganske fornøyd med resultatet og tenkte jeg kunne legge det ut her, til inspirasjon og diskusjon. Er de forresten noe lignende på noen PCer? Hadde vært morsomt å porte det til windows også. Anyway, here goes:

Mål med spillet:
Led den grå kulen til den grønne kulen og unngå de røde kulene. Hver gang du klarer dette vil du komme til neste nivå med fire nye røde kuler å unngå.

Kontroller:
Styr kulen ved å tippe på den bærbare macen din.
P -> pause.
R -> start på nytt, på nivå 1.
S -> ta et screenshot. Bilde lagres i spill-mappen som screenshot.bmp
C -> kalibrer akselerometert på nytt. Nyttig hvis kulen ikke står stille ved vannrett stilling.

Ekstra info:
Legg merke til at banene blir lagd helt tilfeldig. Derfor kan det komme umulige baner etterhvert. Bare styr mot den nærmeste røde kulen, og du vil få en ny bane.

For å få til akselerometeret har jeg brukt Unimotion. Det er meningen at det skal funke på alle forholdsvis nye og bærbare macer, men har ikke fått testet det. Feedback er ønsket.

Da koden er forholdsvis stor og uoversiktlig (les stygg), gidder jeg ikke å legge den, men kan gjerne komme tilbake til spesifikke deler.

Screenshots:
Bilde
Nivå 1
Bilde
Nivå 8

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Returner til C++



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]