easyIO i textmate

easyIO i textmate

Innleggav olabrtl » søn 31.08.2008 15:09

Jeg er helt grønn når det gjelder Java. Skal prøve å legge inn easyIO, for å kunne kjøre kommandoen "import easyIO.*;" i textmate.
Har funnet easyIO.jar fra: http://www.uio.no/studier/emner/matnat/ ... 08/easyIO/

Hvordan kan jeg få textmate til å lese denne? En liten forklaring for dummies hadde vært fint, om noen kan hjelpe!
medlem i 198 måneder
 

Re: easyIO i textmate

Innleggav decodex » man 01.09.2008 3:58

Dette handler ikke så mye om TextMate. easyIO er en Java-pakke med verktøyklasser for IO (Input/Output) i Java. Det du må gjøre for å kunne si «import easyIO.*» i din Java-kode er å ha easyIO lagret et sted som er i Javas «CLASSPATH» på ditt system slik at Java finner det når du ber den importere. F.eks. er mappen med dine .java-filer automatisk i CLASSPATH.

Jeg ville f.eks. anbefalt deg å lage en mappe i din brukermappe et sted, som du i fremtiden legger alt av eksterne Java-klasser/bibliotek du tar i bruk på flere prosjekter, og om du noen gang skriver egne nytteklasser for gjenbruk kan de også legges der. Så gjelder det bare å si fra om denne mappen og pakkene til Java, noe som kan gjøres på mange måter. Det enkleste er å definere CLASSPATH for ditt kommandolinje-program, som i OS X typisk er Bash. Åpne, eller opprett, en fil i din brukermappe kalt «.bash_profile» (punktumet i starten er viktig) og legg inn følgende linje:

Kode: Merk alt
export CLASSPATH=~/Java:~/Java/easyIO.jar

Du endrer nødvendigvis sti til mappen du opprettet for Java-klasser/bibliotek. ~ er en vanlig forkortelse for «sti til innlogget brukers hjemmemappe».

Når du nå kjører `javac` enten via TextMate-bundle for Java eller direkte i Terminal, skal Java finne easyIO-pakken med dens klasser.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: easyIO i textmate

Innleggav olabrtl » man 01.09.2008 11:40

Takk for svar, men etter jeg har gjort det får jeg denne meldingen:
Exception in thread "main" java.lang.NoClassDefFoundError: utskrift

vet du hva dette betyr?
medlem i 198 måneder
 


Returner til Java



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]