.gif prioriteres over .swf med Adtech

.gif prioriteres over .swf med Adtech

Innleggav deci » man 03.03.2008 16:00

Jobber i en liten avis som nylig har startet produksjon av nettannonser i flash. Har derfor ikke veldig god erfaring på dette området og trenger hjelp med et litt snodig problem.

Når jeg lager en annonse legger vi både ut en .swf-fil og en .gif-fil. .gif-filen er for brukere som ikke har flash innstalert. Vanligvis har .swf-en blitt prioritert på maskiner som har flash innstallert, men har nå oppdaget at det noen ganger blir omvendt. Hva kan dette skyldes? Så fort vi fjerner .gif-filen vises .swf-filen igjen.

Som nevnt i tittel bruker vi et system som heter Adtech.

På forhånd takk.
medlem i 209 måneder
 

Re: .gif prioriteres over .swf med Adtech

Innleggav Jon » man 03.03.2008 16:02

Kan ikke det løses ved å legge inn en sjekkfunskjon når siden laster, som så serverer enten gif eller flash versjon alt ettersom? Slik som du beskrive det nå, så må brukeren laste ned både flash og gif filen, selv om han kun ser den ene.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: .gif prioriteres over .swf med Adtech

Innleggav deci » man 03.03.2008 22:44

Adtech bruker noe javascript-greier for å sjekke om "brukeren" har flash innstallert eller ikke, så tror ikke brukeren laster ned begge deler.

Det jeg egentlig lurer på er om problemet ligger i annonsene jeg lager eller hos Adtech. Har forresten ikke klart å se noe mønster/sammenheng i annonsene dette skjer med.
medlem i 209 måneder
 

Re: .gif prioriteres over .swf med Adtech

Innleggav deci » man 10.03.2008 15:22

Problemet ser ut til å gjelde annonser som er laget i CS3. Jeg kan forsåvidt gå tilbake til Flash 8... Men jeg håper dette er en bug av noe slag?
medlem i 209 måneder
 


Returner til Flash



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]