høyere oppløsning på skjerm?

Diskusjon rundt Apples skjermer

Re: høyere oppløsning på skjerm?

Innleggav Jon » fre 03.04.2009 23:43

Tror ikke det er noe problem med kjøling på Macbook, men det var det på ibook vet jeg. Det er sikkert uansett lurt å sjekke opp, og gidder man ikke det så kan man åpne skjermen etterpå – den vil jo fortsatt være av.

Ang. strøm så må den være i når du skal vekke den eksterne skjermen, men etter det så er min erfaring at det ikke er nødvendig. Ser uansett ikke noe problem med å ha i strømmen når den i praksis blir en stasjonær maskin.

Du drasser vel ikke rundt på cinema displayen? ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Re: høyere oppløsning på skjerm?

Innleggav Naga Jolopia » fre 03.04.2009 23:49

Nei :) Men tenkte jo på batteriholdbarhet... er visst ikke bra å ha i strømmen hele tiden, man skal visst helst lade det opp og så tappe det helt igjen.
medlem i 201 måneder
 

Re: høyere oppløsning på skjerm?

Innleggav Jon » lør 04.04.2009 0:02

Det er vel ikke helt sant, når batteriet blir fullt så kobles det ut, så det er nok ikke noe du skal bekymre deg for, MEN det er nok greit å kalibrere batteriet en gang i blant ved å lade det helt ut også opp igjen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Re: høyere oppløsning på skjerm?

Innleggav slogmo » lør 04.04.2009 0:04

Batteriet har en forventet levetid på 400-500 oppladninger. Også kalt cycles.
Det er anbefalt å ha i strømmen så mye som mulig, og heller lade batteriet helt ut og opp igjen innimellom.

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: høyere oppløsning på skjerm?

Innleggav Naga Jolopia » lør 04.04.2009 0:21

Hm :S

Dette var merkelig, at jeg har fått sånn feilinformasjon. Mente jeg hadde lest dette på sidene til Apple faktisk!

Men dette er jo veldig bra for meg da, så slipper jeg til og med å dra strømmen ut og inn... :) For jeg bruker maskinen mest hjemme.
medlem i 201 måneder
 

Re: høyere oppløsning på skjerm?

Innleggav fotojon » lør 04.04.2009 0:26

du kan til og med fortelle macen at den eksterne skjermen er "hoved" skjermen. Da kommer docken automatisk over på den hver gang du kobler den til ( ja i full oppløsning) og du slipper å måtte gå igjennom allte "tingene" de andre her nevnte.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: høyere oppløsning på skjerm?

Innleggav Naga Jolopia » lør 04.04.2009 0:36

fotojon skrev:du kan til og med fortelle macen at den eksterne skjermen er "hoved" skjermen. Da kommer docken automatisk over på den hver gang du kobler den til ( ja i full oppløsning) og du slipper å måtte gå igjennom allte "tingene" de andre her nevnte.


Gjør jeg dette under "display" på "system preferences"?

Dog er jeg veldig fornøyd med å ha skjermen på macbooken igjen... trenger jo bare 1 skjerm. :)
medlem i 201 måneder
 

Re: høyere oppløsning på skjerm?

Innleggav fotojon » lør 04.04.2009 0:43

du gjør det under display prefs når begge skjermene er koblet til.
dra den hvite linjen som er på den ene av skjermene over til den "store" skjermen. macen oppfatter da den eksterne skjermen som main og ting blir litt raskere og letter ved tilkobling.

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: høyere oppløsning på skjerm?

Innleggav Jon » lør 04.04.2009 0:53

og du får to skjermer, men husk det jeg sa om at du da vil dele skjermkortkapasiteten i to mellom de to skjermene.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Re: høyere oppløsning på skjerm?

Innleggav Naga Jolopia » lør 04.04.2009 16:50

Takk for hjelpen alle sammen. :)
medlem i 201 måneder
 

Forrige

Returner til Apple skjermer



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]