[L]Siste fra forum stemmer ikke med mine valg

Har du funnet en feil? Søk i dette forumet, så lag en ny tråd. HUSK BESKRIVENDE OVERSKRIFT!

[L]Siste fra forum stemmer ikke med mine valg

Innleggav ameneon » ons 07.11.2007 0:06

Jeg får stadig opp tråder fra Linux1 enda jeg har valgt å ikke vise Linux1 eller noen underkategorier derfra i mitt forum.

edit: skal sies at det kun er to tråder som har dukket opp, et par ganger. Men allikevel...

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Re: Siste fra forum stemmer ikke med mine valg

Innleggav omaha » ons 07.11.2007 0:59

Passer kanskje bra at jeg kun får Mac1-tråder i "Siste fra forum" da, ettersom jeg helst holder meg på Linux1.

Bytte?

;)
medlem i 205 måneder
 

Re: Siste fra forum stemmer ikke med mine valg

Innleggav ameneon » ons 07.11.2007 1:00

Ja, gjerne! :)

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Re: Siste fra forum stemmer ikke med mine valg

Innleggav pølsa » ons 07.11.2007 1:06

Hmm, ser jeg har samme "problemet, har valgt å ikke vise linux1, men har nå disse to trådene:
viewtopic.php?t=178495
og
viewtopic.php?t=180864

--edit--
oi så fine linkene til andre tråder ble da

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Siste fra forum stemmer ikke med mine valg

Innleggav Bonna » ons 07.11.2007 15:45

Ikke for å tro at dere er dumme, men er dere sikker på at dere har huket av rett i valgene?
"Her kan du velge hvilke kategorier og forum du ikke ønsker å se i oversikten over forum"
Legg merke til IKKE. Jeg så ikke den, og ble drittsur fordi jeg hadde jo valgt ut mac1, ipod1, men fikk ALT annet enn det. Det var da jeg fant ut at jeg måtte velge det jeg IKKE ville ha... Kunne dette være noe dere og har gjort? :o
medlem i 244 måneder
 

Re: Siste fra forum stemmer ikke med mine valg

Innleggav bambini » ons 07.11.2007 16:43

Har valgt en eneste ting og det er hovedkategorien for iPod og iPhone for å teste resultatet. Men likevel får jeg disse trådene.

Er nok noen feil ute og går et sted som noen sikkert tar hånd om etter hvert.

Aksepterer fint at gjengen som har jobbet døgnet rundt for å få sidene opp og gå får litt tid på seg til å fikse våre relativt små problemer i så henseende ;)

Men etter hvert om ikke så lenge kanskje......

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: Siste fra forum stemmer ikke med mine valg

Innleggav Bonna » ons 07.11.2007 16:50

jeg ser det jeg også å. Får inn alt. Var sikkert bare lucky timing da jeg skiftet. :P
Og ja, jeg er enig med deg i at de skal få pittelitt tid til før vi behøver å syte. :D
Dere gjør en super jobb!!
medlem i 244 måneder
 

Re: Siste fra forum stemmer ikke med mine valg

Innleggav admin » ons 07.11.2007 16:58

Som Bonna sier, så fungerer det slik at du velger de kategoriene du IKKE vil ha vist i siste fra forum og ikke omvendt. Når dette er gjort vil dette lagres i din profil og ved neste spørring så skal ikke tråder som kommer fra disse kategoriene vises.

Det er et par ting som er verdt å merke seg..
1. Siste fra forum må oppdateres, dvs. alle tråder fra de kategoriene du ikke ønsker som var der når du gjorde utvalget må forsvinne. Det må med andre ord komme 10 nye tråder før du ser en helt oppdatert liste.

2. Det er noen bugs i funksjonen. Nå og da dukker det opp tråder som hører hjemme i kategorier som du har valgt vekk. Vi har greid å gjenskape dette problemet og ser på hvordan vi kan løse det så raskt som mulig.

3. Denne funksjonen har belastet vår database *veldig* mye - vi har til tider hatt fem ganger så høy belastning på serveren pga. et mye høyere antall databaseforespørsler. Vi arbeider med caching som vil redusere belastningen på databasen. Når dette er på plass vil siste fra forum fungere bedre og også være tilgjengelig på forsiden av sidene. På litt lengre sikt så vil vi investere i en ny databaseserver for å ta av for framtidig økt belastning.

Uansett, vi vet at det ikke fungerer 100% optimalt og arbeider på en fix :) Stay tuned..

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Siste fra forum stemmer ikke med mine valg

Innleggav AreB » ons 07.11.2007 17:00

Jeg får ikke siste fra Mac1.no på forsiden av Mac1.no, men bare Kreativ1, Linux1 og iPhone/iPod1. Har jeg oversett noe i mine instillinger?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Siste fra forum stemmer ikke med mine valg

Innleggav admin » ons 07.11.2007 17:06

Nei, som nevnt over siste fra forum er slått av på forsiden pga. ressursbruk akkurat nå.

Linux1/Kreativ1/iPod1 er RSS feed og har ingenting med forumet å gjøre

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Siste fra forum stemmer ikke med mine valg

Innleggav olear » ons 07.11.2007 17:50

Kan bekrefte at

Siste fra forum
Ubesvarte
Se nye innlegg

ikke fungerer. Jeg satt opp forumet slik jeg vil ha det i går, men jeg får alle forum i

Siste fra forum
Ubesvarte
Se nye innlegg

Begynner å bli irriterende, nok til at jeg ikke bruker forumet.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Siste fra forum stemmer ikke med mine valg

Innleggav ak » tor 08.11.2007 15:47

Prøv igjen?

Akkurat nå må man velge absolutt alle forum man ikke vil se (men det går fort hvis man bruktr ctrl og piltastene). Har endret størrelsen på feltet, men rakk ikke å sjekke hvor mye plass det maksimalt trenger.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Siste fra forum stemmer ikke med mine valg

Innleggav TheRealChristoffer » tor 08.11.2007 16:12

Når jeg på forsiden så får jeg ingen opp og jeg har kun valg å ikke ha linux1

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Siste fra forum stemmer ikke med mine valg

Innleggav Bonna » tor 08.11.2007 16:36

På forsiden SKAL ikke det komme opp. Forsiden er (foreløbig) bare for artikkler, og inneholder siste artikkler fra de andre nettsidene. Grunnen til dette er som admin forklarer over, at det krever enorme ressurser å oppdatere siste fra forum, og de har derfor valgt å ikke ha det på forsiden ennå.

En ting jeg kunne tenkt meg å få nærmere forklart er: trenger man å merke ALLE underforum en ikke vil ha, eller holder det med hovedforumene? Hvis jeg ikke vil ha linux1, må jeg da velge alle underforum også?

Edit: Glem det... Så nå at der sto: "Velger du en kategori vil alle underliggende forum automatisk bli valgt for deg." noe som er ganske godt forklart
medlem i 244 måneder
 

Re: Siste fra forum stemmer ikke med mine valg

Innleggav admin » tor 08.11.2007 16:41

Bonna skrev:Edit: Glem det... Så nå at der sto: "Velger du en kategori vil alle underliggende forum automatisk bli valgt for deg." noe som er ganske godt forklart


Akkurat nå må man faktisk velge alle som arne skriver over ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Neste

Returner til v4 Feilrapportering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]