Ser ille ut i internet explorer 6

Har du funnet en feil? Søk i dette forumet, så lag en ny tråd. HUSK BESKRIVENDE OVERSKRIFT!

Re: Ser ille ut i internet explorer 6

Innleggav Twinrehz » fre 09.11.2007 23:49

rocknrolf77 skrev:Det er ihvertfall ikke mange av oss fra linux1 som bruker ie :-D

Når ble ie for osx oppgradert sist?

Husker ikke årstallet, men ikke siden IE5. De bestemte seg for å slutte. Savner bare at de gjør det samme med Windows-versjonen og.
medlem i 218 måneder
 

Re: Ser ille ut i internet explorer 6

Innleggav ak » lør 10.11.2007 5:26

thomasjojo: Lynx? Links2? Netscape 4? Har du noe aa vise frem saa er det aldri snakk om aa "ikke drite i noen", det er snakk om hvor grensen gaar. Og statistikken du referer til er ikke representativ for i1-sidene foer endringen (naar IE 6 fortsatt fungerte bra), og derfor heller ikke spesielt relevant.

Naar det er sagt hart martin indikert at han kan tenke seg aa jobbe litt med denne saken, men det er etter eget oenske.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Ser ille ut i internet explorer 6

Innleggav termserv » søn 11.11.2007 14:15

Jeg er helt enig at IE6-feilene bør nedprioteres da disse er mer eller mindre kosmetiske. Men å si "nei vi gidder ikke å fikse feilene til IE6 fordi folk kan heller oppdatere til IE7".

Når jeg sitter på jobben har jeg ingen mulighet til å oppdatere IE. Vi Macere bør av alle vite hvordan det er bli oversett av ignorante utviklere. Se bare på TV2 Sumo, NRK Nett-TV (som er kraftig forbedret etter press) ++

Jeg har opplevd å havne på flere sider som rett og slett ikke fungerer i Safari. Og tro meg, det er irriterende. Så her syns jeg dere handler i dobbeltmoral.

Selv om det er få som bruker IE6, bør ikke de ignoreres. Selv om bare 1 av 10 maskiner er Mac, bør de ikke ignoreres av den grunn.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Ser ille ut i internet explorer 6

Innleggav Eriksson » søn 11.11.2007 14:39

Jeg stusset også litt på argumentasjonene her, og er litt enig med termserv.
Jeg synes det er latterlig å skulle tilpasse disse sidene for IE6-brukere. En mulig løsning er å gi en beskjed til de som kommer innom med IE6 om at de bør bytte nettleser slik at folk lettere blir bevisst på det.
Argumentene om at IE6 brukerene er en minioritet blir ja, som termserv sier en veldig dum dobbeltmoral.
Mac-brukere er en minioritet som veldig ofte blir diskriminert ved at diverse tjenester ikke tilpasses dem, og samtidig like ofte klager på denne diskrimineringen.
Det å da si at vi ikke bør tilpasse oss minioriteter på nett blir litt dumt.
Argumentet om at IE6 suger balle og ikke bør brukes av noen er et mer fornuftig argument etter min mening.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Ser ille ut i internet explorer 6

Innleggav thomasjojo » søn 11.11.2007 16:21

hadde jeg sagt på jobben at jeg dreit i mac-brukere, dvs at de ikke kunne kjøpe produktene våre pga shoppen vår ikke skulle feks virke på mac, tror jeg ikke at jeg hadde hatt jobb lenge...
medlem i 197 måneder
 

Re: Ser ille ut i internet explorer 6

Innleggav OleUtne » søn 11.11.2007 20:31

Slik jeg oppfatter det, er brukere av IE6 personer som er gamle og/eller har liten teknisk innsikt. De kaller gjerne den blå e'en på skrivebordet for "internetten".

Om IE6 brukere som kommer inn på en side får melding om at "Hey! Du har en utdatert nettleser, trykk her for å oppdatere den", mener jeg at det kan hjelpe både de uten teknisk innsikt, og mange frustrerte webutviklere.

Jeg tror altså den optimale løsningen er verken å ignorere dem, eller å kode sidene for dem. Vi kan ikke bare sette oss ned og vente på at IE6 generasjonen skal dø ut eller få datamaskinen konfiskert :)

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Ser ille ut i internet explorer 6

Innleggav kovacs » søn 11.11.2007 20:34

ole1990 skrev:Slik jeg oppfatter det, er brukere av IE6 personer som er gamle og/eller har liten teknisk innsikt. De kaller gjerne den blå e'en på skrivebordet for "internetten".


Som det ble nevnt over er det faktisk mange som sitter på jobb-PCer som ikke har tilgang til å oppgradere IE selv. Det har ingenting med alder eller innsikt å gjøre.

Selv bruker jeg IE6 på jobb men det skyldes latskap. :-P

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Ser ille ut i internet explorer 6

Innleggav OleUtne » søn 11.11.2007 20:38

Jeg formulerte meg kansje litt dumt der. Jeg mener naturligvis ikke at brukere av IE6 er personer som er gamle og/eller har liten teknisk innsikt. Jeg mener at majoriteten av IE6 brukere er det. Om vi satser på å få denne gruppa til å oppdatere, tror jeg vi har kommet veldig langt.
Sist endret av OleUtne den søn 11.11.2007 20:45, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Ser ille ut i internet explorer 6

Innleggav AsbjørnH » søn 11.11.2007 20:45

Nå som Internett Explorer 7 er ute, så er det vel ingen vits i å oppdatere og endre koden for å skreddersy for Internet Explorer 6.
Om folk har problemer med denne siden i IE6 så kan vi jo oppfordre dem til å skifte nettleser, IE har aldri vært en "racer". Vil anbefale alle som fortsatt bruker IE å gå over til Firefox (FF) eller Opera, om du er av den litt kjipe typen er det jo selvfølgelig ikke noe problem og oppdatere til IE7.

Men men, tviler på om at det er så mange som bruker IE6 på et MAC forum, mulig at det er endel switchere som har det. Men isåfall, BYTT NETTLESER!

Forresten så er IE6 full av åpne hull for virus og drit, den er gammel og utdatert. Det vil lønne seg å skifte nettleser. Mindre virus - mindre lasting - faner - praktisk.

Ønsker ikke kommentarer av folk som på liv og død skal forsvare IE6, det er en bugga nettleser - thats it.

- Asbjørn

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Ser ille ut i internet explorer 6

Innleggav kovacs » søn 11.11.2007 20:47

ole1990 skrev:Jeg formulerte meg kansje litt dumt der. Jeg mener naturligvis ikke at brukere av IE6 er personer som er gamle og/eller har liten teknisk innsikt, majoriteten av IE6 brukere er det.


Hva bygger du denne påstanden på? En portal jeg driver hadde 22% IE6-brukere i oktober (dvs ca 30,000), og målgruppa er vitenskapsinteresserte folk i alle aldre (hovedvekt på studenter). Det rimer dårlig med det du sier?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Ser ille ut i internet explorer 6

Innleggav kovacs » søn 11.11.2007 20:50

AsbjørnH skrev:Men men, tviler på om at det er så mange som bruker IE6 på et MAC forum, mulig at det er endel switchere som har det. Men isåfall, BYTT NETTLESER!


Så alle skal se nrk.no via webtv? Folk må da få bruke hvilken nettleser de vil. Jeg mener forøvrig at utviklere som gir blaffen i IE6 er i sin fulle rett til det.

Ønsker ikke kommentarer av folk som på liv og død skal forsvare IE6, det er en bugga nettleser - thats it.


Men kommentarer fra folk som har bastante meninger og ikke ønsker andres oppfatning, det skal vi ha?

Jeg har ikke noe "forsvar" for IE6. Det er et stykke programvare. Derimot mener jeg at man må tenke over at det er et *faktum* at mange bruker IE6, av mange ulike årsaker.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Ser ille ut i internet explorer 6

Innleggav OleUtne » søn 11.11.2007 20:54

Igjen, det er min oppfatning. Jeg vet om svært få datakyndige mennesker som foretrekker IE6. Vitenskapsinteressert er ikke synonymt med datakyndig, og jeg påstår ikke at mennesker som bruker IE6 er tilbakestående, men de har aldri satt seg inn i dataverdenen.

Om jeg printer ut broskyren jeg lagde i dag feil veg, slik at falsen kommer feil veg i forhold til fiberretningen i papiret, betyr det ikke nødvendigvis at jeg er tilbakestående, men at jeg aldrig har hørt om fiberretning før. Og du skjønner poenget mitt.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Ser ille ut i internet explorer 6

Innleggav ak » søn 11.11.2007 21:06

Stenger tråden, som handler om at IE 6 ikke takler CSSen på de nye sidene. Dette har vi registrert og vi prioriterer det ikke spesielt høyt.

Våre sider hadde 3% IE 6 brukere før omleggingen, alle andre statistikker er irrelevante.

Hvis du vil diskutere hvorvidt IE 6 bør støttes av utviklere generelt så har vi nå fora hvor dette passer inn.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Forrige

Returner til v4 Feilrapportering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere