linker i ny fane/vindu

Har du funnet en feil? Søk i dette forumet, så lag en ny tråd. HUSK BESKRIVENDE OVERSKRIFT!

linker i ny fane/vindu

Innleggav sorry mack » ons 14.11.2007 4:53

Hei,
Når jeg åpner en link fra en post i et i1 forum, så åpner linken seg i samme fane/vindu som posten selv.
Hadde det ikke vært en bedre løsning om linken hadde åpnet seg i et nytt vindu?
Da slipper man å miste den siden man kom fra, og når man er ferdig med den linkede siden så kan man bare lukke istedet for å trykke tilbake x antall ganger.

Bare et forslag.
Lykke til med videre fixing av virkelig gode fora.

sry mac

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: linker i ny fane/vindu

Innleggav SindreM » ons 14.11.2007 11:13

Hvilken nettleser er det du bruker? Det skal jo bare være å gå i innstillinger og endre på det der.

Ellers, høyreklikk og åpne i ny fane?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: linker i ny fane/vindu

Innleggav LOOM » ons 14.11.2007 11:19

Det blir jo utrolig plagsomt hvis alt du trykker på åpnes i nye vinduer når du i tillegg må lukke vinduet du er i fordi du ikke vil lese dette noe lenger.
Er jo som å gå tilbake til System 7 Finderen / Win95 Explorer.


Prøv å hold inn Epletast + trykke på linken neste gang...

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: linker i ny fane/vindu

Innleggav sorry mack » ons 14.11.2007 11:57

Når jeg leser på linker postet i forumet er jeg ofte hypp på å komme tilbake til posten og evt. lese mere eller lese en annen post. Du trenger jo ikke lukke den fanen du kom fra.

Men men, mener at linker i det gamle forumet åpnet seg i nytt vindu, da de fleste forum har dette som standard og jeg ikke har tenkt over det før jeg åpnet en link idag.

Kan selvfølgelig ctrl+clicke og åpne i ny fane eller eple+click, men jeg mener fremdeles at eksterne linker åpnes som ny fane/vindu som standard i de fleste fora.

Bruker Firefox, og jeg mener ikke at alle linker jeg trykker på skal ha dette, men eksterne linker i forumet.

sry mac

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til v4 Feilrapportering



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere