CSS validering

CSS validering

Innleggav kmac » man 02.06.2008 20:23

Får følgende feilmelding når jeg tester en hjemmeside hos http://jigsaw.w3.org/css-validator/:

I/O Error: The host name [index.php] couldn't be resolved. Details: "index.php"

Noen som vet hva dette kommer av?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: CSS validering

Innleggav decodex » ons 04.06.2008 2:42

Um, fyller du kun ut «index.php» som adresse til CSS du ønsker validert? Jeg får i alle fall akkurat den feilmeldingen du gjengir om jeg fyller ut «index.php» som adresse. Men det er klart du må gi validatoren en adresse til en nettside eller CSS-fil som befinner seg på Internett. Altså i adressefeltet for validatoren må du fylle ut f.eks. «mac1.no/themes/i1v4/style.css» (eller bare «mac1.no»).

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: CSS validering

Innleggav kmac » ons 04.06.2008 9:27

Jeg bruker webdeveloper toolbar i Firefox. Går inn på hjemmesiden i nettleseren, velger tools og validate CSS. Funker helt fint på en del andre nettsider, f. eks mac1.no.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: CSS validering

Innleggav decodex » fre 06.06.2008 0:42

Men er dette en nettside du holder på å utvikle lokalt, eller ligger den ute på nett et sted? Den må nødvendigvis ligge på nett for at du skal kunne bruke den nettbaserte valideringstjenesten til w3.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: CSS validering

Innleggav kmac » lør 07.06.2008 17:29

Den ligger på nett :-)

Lurer på om det kan være noe feil i koden et sted, eller om det er andre ting som gjør det. Kan virke som det er sider som har /index.php i slutten av adressen som denne meldingen oppstår på.

Ikke jeg som har utviklet siden og jeg er ikke programmerer, men det virker som dette spiller inn på optimaliseringen av siden i søkemotorer. Og det ønsker jeg jo selvsagt ikke.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: CSS validering

Innleggav olovholm » ons 11.06.2008 0:34

Hmmm..
Hvordan er strukturen på siden? Kunne du klippe inn den koden som nettleseren mottar? Altså den ferdiggenererte HTML koden som PHP lager. Ser ut som validatoren har problemer med å finne filen.

Har du et eksternt stilark kan du forsøke å benytte den absolutte adressen til dette.
Eks http://mittdomene.no/style.css :-)
medlem i 220 måneder
 


Returner til Andre



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron