Svchost.exe

Svchost.exe

Innleggav YoMoFo » man 22.09.2008 21:57

Hei

Noen som vet ossen jeg lager et ikon på skrivebordet(cmd) så når man trykker på det så avslutter den svchost.exe og du får 1min til å avslutte og lagre det du holdt på med før pc slokker?
Tenkte jeg skulle kødde med en venn, ved å legge inn en sånn på pc'n hans som det står "Ikke trykk her!" (Han er VELDIG klå fingra) :P

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Svchost.exe

Innleggav decodex » tir 23.09.2008 4:36

...

Slike tulleprogrammer er absolutt greiest å lage som et skall i Visual Basic eller lignende, hvor de ikke gjør konkrete ting som å avslutte svchost.exe-instanser.

Nå sitter ikke jeg i Windows, og det er 10+ år siden jeg lekte meg med ting som Real Basic, men det bør ikke være all verdens problem å finne ut av hvordan du kan kladde noe sammen i Visual Basic om du er interessert nok.

Poenget er å lage et enkelt program som bare simulerer en «farlig situasjon« ved å vise advarsler og nedtellinger osv.

Avslutning av relativt nødvendige prosesser i OSet, eller tvungen avslutning av alle programmer på en maskin for en omstart grenser til å være i slemmeste laget for å ha det gøy med en venn - men mulig jeg har blitt litt for gammel til at det eneste man kjører på maskinen er MSN og spill ;)

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 


Returner til Andre



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron