Mulig løsning på "hurtigtaster"?

Mulig løsning på "hurtigtaster"?

Innleggav orjanmen » tir 03.05.2011 14:08

Har absolutt null peiling på programmering, så hadde satt stor pris på et svar.
Finnes det en løsning/ er det mye arbeid å få lagd et program som utfører en oppgave/handling ved å trykke inn en tastekombinasjon?

Litt forklart: Skriver en Bachleor som omhandler tastaturstrategi. (Dette høres kanskje tungvindt ut men) Jeg vil eksempelvis at kombinasjonen "F+D+J+L" skal gi bokstaven "T" i word etc...

Noen som har en løsning på problemet? :-)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Mulig løsning på "hurtigtaster"?

Innleggav olovholm » lør 09.07.2011 12:34

Jeg vet ikke hvordan du skal kunne benytte en tastekombinasjon og videresende denne til andre programmer, men det skal være forholdsvis enkelt å sjekke for tastetrykk gjennom programmering. Hvis du skal prototype et program med grafisk brukergrensesnitt anbefaler jeg Processing, her er det forholdsvis enklet å gjøre forskjellige ting, bl.a lage et program som tar tastetrykk og gjør noe på skjermen.

Fra beskrivelsen din høres det ut som du ønsker et program som piper en kombinasjon av tastetrykk etter å ha modifisert disse.
medlem i 220 måneder
 

Re: Mulig løsning på "hurtigtaster"?

Innleggav Brakkvatn » tir 02.08.2011 11:28

Om du vil lage utvidingar til f.eks Word, kan du bruke VBA (Visual Basic for Applications), viss Word framleis støtter dette. Eg veit ikkje om ein kan lytte etter tastekombinasjoner i dokumentet, men i ein UserForm vil sjølvsagt dette vere enkelt.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Mulig løsning på "hurtigtaster"?

Innleggav aha a » tir 30.08.2011 12:53

Du bør kunne gjøre dette ved hjelp av denne gamle traveren:

http://startly.com/products/quickeys/mac/4/
medlem i 152 måneder
 


Returner til Andre



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]