Billigste og beste site som tilbyr .no domene og webhotell

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Billigste og beste site som tilbyr .no domene og webhotell

Innleggav joiv » lør 20.01.2007 13:01

Se tittelen. Trenger hjelp til å finne den beste løsningen for webhotell som tilbyr .no domene når også prisen er tatt med i regnestykket. Viktig at det har støtte for drupal.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Grape » lør 20.01.2007 13:08

Har brukt disse selv, bra priser;
https://www.one.com/

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav joiv » lør 20.01.2007 13:09

Vet du om det er mulige å sette opp Drupal der?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Grape » lør 20.01.2007 13:12

Aner ikke, send de en mail, pleier å ha grei responstid.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav da9l9ls1 » lør 20.01.2007 13:16

one.com har live support via chat....

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav joiv » lør 20.01.2007 13:16

Takk for hjelpen. Kontakter dem nå. Ser ut til å være veldig bra.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav bleu » lør 20.01.2007 13:19

druapl krever vel bare mysql og php og det er noe 99% av hostingfirma har støtte for :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Innleggav joiv » lør 20.01.2007 13:26

Men det er ikke alle som tillater LOCK tables. Har funnet ut at man må endre noe i htaccess også hos mange. Det er mye mer klønete enn det det i utgangspunktet kunne ha vært.

Har prøvd 4 gratis webhotell med støtte for PHP og mySQL, men fikk det ikke til å fungere hos noen av dem. Satser på one.com. De har god support.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav ulven22 » lør 20.01.2007 13:36

anbefaler også http://www.one.com vi bruker de på vår studentbedrift. http://www.gasskar.no :-)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav admin » lør 20.01.2007 13:43

Drupal fungerer etterhva jeg vet dårlig på One.com

Domeneshop har jeg ike hatt noen problemer med Drupal på. Send dem en mail og hør.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav joiv » lør 20.01.2007 13:45

helt straight forward installasjon hos dem uten trøbbel på veien?

Jeg snakket med support på livechatten til one.com og de hevdet at Drupal skulle fungere fint. Men at man måtte endre noe i htaccess. Veldig god support hos one.com. 24/7 live

Domeneshop er altfor dyrt.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav TopDog » lør 20.01.2007 14:45

Skal du ha "billigst" eller "best" ?

Domeneshop er kanskje ikke billigst, men de har veldig bra respons/oppetider, serverne står i Norge, bra service og veldig ryddig konsept.

Skal ikke påstå de er best, men av de jeg har prøvd, skiller de seg klart ut.

Har du flere domener hos dem, faller også webhotell-prisen.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav mdanielsen » lør 20.01.2007 14:53

Selv bruker jeg web10.nu , har vel bortimot 8 domener der nå,
Strålende oppetid, aldri nede. Masse plass, bruker alle domenene på samme webhotell. Utrolig rask og knall support samt lave priser. ;)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav admin » lør 20.01.2007 14:57

One.com selger et produkt de ikke kan levere. De overselger til tusen, det finnes ingen som kan selge 1000MB til 10 kr mnd. For ikke å snakke om konseptet "fri trafikk" som One.com opererer med. Det finnes ingen fri trafikk, trafikk må betales for og One.com gir deg fri trafikk så lenge du ikke overstiger det de har satt som begresninger. Leser du One.coms betingelser ser du dette.

Hvis det virkelig fantes fri trafikk så lurer jeg på hvorfor ikke Mac1 og alle andre siter som drar mye trafikk ligger hos One.com :)

Angående Drupal og One.com så er det visst mulig å få dette til å fungere, ihverfall hvis man tror denne tråden hos Drupal.org
http://drupal.org/node/85496#comment-169359

Domeneshop er dyrere, men de leverer i mine øyne kvalitet. De har også "fri trafikk" - men de tilbyr pakker som er vesentlig mer realistiske i forhold til One.com. Jeg har ikke noe annet en positive erfaringer med Domeneshop. Kan ikke helt si det samme om One.com, selv om de også fungerer fint til en liten blogg eller lignende.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Arne-Daniel » lør 20.01.2007 15:53

Wow! Jeg ville i alle fall ventet med å kjøpe av One.com eller web10.nu. Jeg kjenner folk som har sider hos begge de leverandørene, og for å si det sånn: prisen gjenspeiler kvaliteten på varen! De jeg kjenner som har webhotell hos disse leverandørene, vil aldri kjøpe noe der igjen.
Nå er dette subjektive meninger, og jeg har ikke prøvd disse webhotellene selv. Men det skader jo ikke å se på dem med litt skeptiske øyne.

Jeg har webhotell hos en mindre, ærlig, og veldig god host: DCVhost.no.
medlem i 225 måneder
 

Neste

Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron