Billigste og beste site som tilbyr .no domene og webhotell

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Innleggav 0lav » lør 20.01.2007 16:02

Jeg anbefaler https://servetheworld.net/. Synnes du får mye for pengene, bra support, bra hosting og støtter det meste:)
medlem i 213 måneder
 

Innleggav wanvik » lør 20.01.2007 16:32

Har kun hørt negative ting om one.com, men har ikke prøvd de selv.

Jeg har prøvd ut mange forskjellige hoster, og er naturligvis fullstendig enig med Admin; pris gjenspeiler (som oftest) kvaliteten.

Hosting er uansett så billig, at enhver burde kunne ta seg råd til en skikkelig host.

Jeg har vel noe liggende hos domeneshop, og har aldri hatt problemer med de, men jeg husker at like etter at jeg bestillte der var jeg ikke fornøyd med hastigheten. Dette har desverre vært tilfelle flere ganger ved senere anledninger også, men ikke ofte, og jeg setter nok høye krav der.

Nå har jeg samlet det meste hos Netbox, og kunne ikke vært mer fornøyd!
Ytelsen er god, pakkene er gode, og det er ikke noe å si på prisen heller.
Angående supporten, så har jeg ikke vært borti noen som svarer raskere, og svarene er også veldig gode.

Ellers er også webhuset blitt ganske kurant igjen. De hadde en periode med mye feil, og veldig dyre pakker, men nå er det veldig kurant der også.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav ZiPLe » lør 20.01.2007 16:55

Jeg er en av de som anbefaler domeneshop. Har aldri hatt noe problemer med de. De få gangene jeg har vært i kontakt med de av ulike årsaker har supporten vært kjapp og god.

Greit at det koster noen få kroner mer, men du får det du betaler for...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Anders » lør 20.01.2007 17:20

Enig med at man får det man betaler for...

Jeg bruker fastname.no Koster litt det også, men er kjempe fornyd.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav macalao » lør 20.01.2007 17:35

Anbefaler Domeneshop :-D

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav dibon » lør 20.01.2007 18:16

0lav skrev:Jeg anbefaler https://servetheworld.net/. Synnes du får mye for pengene, bra support, bra hosting og støtter det meste:)


Jeg har selv servetheworld, de har grei support, men ikke BRA support. De gjør veldig mye rare valg, som å oppdatere servere helt uten forvarsel etc, bare så det er sagt. Men opptid, kontrollpanel og ferdigprogrammer skal de ha skryt for. Mange fine webapps som installeres via ett klikk, som joombla etc.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav deepcore » lør 20.01.2007 18:51

Jeg vil også anbefale domeneshop. Har bare gode erfaringer med de!

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav iEinar » søn 21.01.2007 12:08

jeg vil andbefale servemyweb . De har utrolig rask og bra support. Jeg har vært kunde hos dem lenge, men jeg har aldri opplevd noe galt med serveren. Vil andbefale dem på det varmeste!
medlem i 210 måneder
 

Innleggav termserv » søn 21.01.2007 12:31

Som nevnt flere ganger i tråden: One.com er veldig bra :) Har prøvd en del opp gjennom årene, og One er de som har vært best :)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Øysteinh » søn 21.01.2007 13:08

Skal registrere et .com domene, men kun for forwarding. Hvor kan man gjøre dette på den letteste måten? Har sett at uniweb.no tilbyr dette, noen erfaringer?

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav Mars » søn 21.01.2007 13:15

...jeg kunne selvsagt undersøkt de respektive prisene for å finne ut de facto hva som er de gjeldende priser, men hva slags faktiske priser er det dere snakker om her?



ð

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav wanvik » søn 21.01.2007 13:47

Jeg betaler ihvertfalll 80kr/mnd for 4gb lagring / 80gb trafikk hos Netbox.
Da har jeg 5 databaser, og mulighet for inntil 5 domener på den kontoen.

Kommer til å oppgradere til den største av de vanlige pakkene nå snart, får da dobbelt opp av alt, for 140kr/mnd. (Prisene er såvidt jeg husker inkl. mva)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

hold dere unna one.com

Innleggav toomoo » ons 28.02.2007 22:55

jeg var også på utkikk etter webhotell for en stund tilbake, og snakket med one.com på live chat og fant fort ut at dem hvertfall ikke er noe for meg. her har dere et lite utdrag av chatten:

you: how many customers do you place on each server?
Christian B: About a 1000


you: how is it with the transfer? can i use 1000gb transfer each months on my pictures ? legal pictures of course.
Christian B: Yes, that's no problem as long as it's just pictures and not movies, file packages, music or the like
you: so i can't put out my own music? or my own movies i have produced?
Christian B: That's correct
you: why can't i do that? where should i then by webhosting from?
Christian B: We just don't allow it


you: ok, let's say i order from you. and i put out a movie of my newborn son so my family can see the movie, will my webpage get closed?
Christian B: Only if it generates to much traffic
you: and what is much traffic?
Christian B: Well, there's no defined limit
you: ok, so i risk getting my webpage closed without notice?
Christian B: Yes, but we would open it again once you've erased the file
you: ok thank you....


you: is safe_mode on ?
Christian B: Yes
you: is there any posibility to turn it off?
Christian B: No, unfortunaly no


Dette var bare et lite utdrag av live chatten med dem. Og for meg som kunde virket det helt håpløst å bruke dem.

Du kan ikke bruke joomla pga safe_mode er på, og dem kan ikke endre på innstillingene.

1000 kunder på 1 server hørres ut som ganske mange etter min mening eller?

Du kan ikke legge ut egne filmer, filer eller egenprodusert musikk engang på one.com, da stenger dem hele kontoen din.

Greit one.com er billige, men etter min mening så er dette en webhost for alle, kun få, hvor begrensningene er store!

Jeg valgte proisp.no og er svært fornøyde med dem så langt :-) spesielt kundeservicen deres er helt topp!
medlem i 205 måneder
 

Innleggav rich_and_handsome » tor 01.03.2007 10:34

One.com overselger seg kraftig. De har 1GB pr kunde (minste pakka), og ca 1.000 kunder per server. Jeg tviler veldig sterkt på at de har 1TB med plass på hver eneste server.


http://dcvhost.no er forøvrig en veldig fin host. God oppetid, kompetent fyr, fine priser. Kan være litt nedetid, men den er minimal.
medlem i 225 måneder
 

dcvhost

Innleggav toomoo » man 05.03.2007 1:55

er du ikke litt redd for nettsiden(e) dine når disse ligger hos en host som kun har 1 person som driver dette? Jeg ville aldri ha latt mine sider ligge hos et slikt firma.

La oss si hvis serveren(e) hans skulle gå ned og han sover, er på ferie? hva da? bare noe å tenke over :-)
medlem i 205 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere