Billigste og beste site som tilbyr .no domene og webhotell

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Innleggav wanvik » man 05.03.2007 2:33

toomoo peker på noe viktig her!

Jeg skal ikke si noe negativt om dcvhost, da jeg ikke har noen erfaring derifra selv, og det jeg har lest stort sett har vært veldig positivt.
Uansett, jeg har selv brent meg på å benytte et for lite firma selv en gang, og det kommer ikke til å skje flere ganger.
Pakkene de hadde, og ikke minst ytelse på server var rett og slett kjempemessig, jeg hadde også support tilgjengelig via msn så og si døgnet rundt, men plutselig ble det mye reising. Når serverkrasjene kom etter tur da, var det ikke noe videre trivelig å være kunde der, og få vite at det får de ikke fikset før de er tilbake igjen om en uke..


Forøvrig har ikke mitt inntrykk av Netbox forværret seg siden jeg sist skrev i denne tråden ihvertfall.
På fredagskvelden bestillte jeg flytting dit av et domene.
Sida som skal på det domenet jobber jeg med på et subdomene på min egen konto der, og lurte derfor på om de kunne være behjelpelige med kopiering fra det subdomenet over til det nye domenet.
En halvtime senere fikk jeg mail tilbake, da hadde de kopiert data, innhold i den databasen som var i bruk for den sida, samt manuellt skrevet om config-fila (Joomla) slik at det skulle fungere på ny adresse.
Imponerende synes jeg! (Dette var sent på fredagskvelden, langt utenfor "vanlig kontortid".)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav marillionmac » tor 08.03.2007 11:22

Domeneshop ser ut til å få bra omtale i fra flere på forumet.
Jeg er lite dreven på webdesign, så jeg ønsker å holde meg til iWeb når jeg nå skal lage mine egne sider.

Vil dere anbefale domeneshop hvis jeg skal bruke iWeb som verktøy?
Er det noen problemer jeg vil møte på mellom iWeb og domeneshop?

Må jeg også da bruke et program som f.eks. EncodingMaster til å "gjør om " sidene mine før jeg publiserer de?

Jeg vil bare dobbeltsjekke at jeg velger en leverandør på webhotell som passer bra for en med litt mindre erfaring av webdesign, slik at jeg kan bruke iWeb.

Tipper det blir domeneshop hvis det er brukervennlig i forhold til iWeb.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Innleggav csharp » tor 08.03.2007 12:27

Jeg bruker one.com til min webside, som jeg lager i iWeb. Problemet med iWeb er at den ikke har innebygd FTP klient, så det er tungvindt å publisere. Hvis jeg f eks lager en entry i Blog'en så må jeg publisere til en mappe, og deretter sende hele Blog-mappa til host'en vha et FTP program. Har ikke funnet noen måte å få sendt kun de filene som er nye eller er endret.

Pga dette bruker jeg den altfor trege kontoen på .Mac akkurat nå i stedet....slik at jeg kan bare trykke Publish to .Mac i iWeb. Synes virkelig de burde lage en Publish to FTP funksjon der også, da hadde livet blitt mye lettere.
medlem i 212 måneder
 

Innleggav marillionmac » tor 08.03.2007 12:48

Ok. Så jeg må altså regne med denne omvegen hvis jeg vil ha noe rimeligere enn en .mac konto.

Men det er vel ikke noe hokus pokus dette med å publisere via en mappe. Bare litt mer tungvindt skjønner jeg, og at man må laste opp alt på nytt hver gang man fornyer noe?

... Nå er jeg midt inne i en prosess med å kjøpe et domene på domeneshop.
Jeg regner med at jeg må velge alternativ 3. Hvis det er websider jeg har behov for.

Videre må jeg velge andre alternativer. alt i fra alternativer som koster kr. 20,- pr. måned og oppover.

Kan jeg velge alternativet til kr. 20,- pr. måned (50 Mbyte) hvis jeg skal publisere nettsider i fra iWeb, eller må jeg betale mer for at ting skal funke. Det er altså kun websider jeg trenger, Ikke mailadresser osv. Usikker på alt dette med CGI, SSI, Unix osv. Trenger jeg alt dette? eller holder det med kr. 20,- ekstra pr. måned?

Bilde

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

webplass

Innleggav toomoo » ons 11.04.2007 22:41

har ikke helt vært borti iweb selv enda, men tror det skal fungere bra der jeg er kunde, hos http://www.proisp.no , når jeg bestilte ble kontoen min opprettet rett etter bestilling og jeg fikk da testet og lagt opp alle nettsidene mine før jeg betalte faktura og domenet mitt ble registrert. dem har en 30 dagers pengene tilbake garanti, så hvis det ikke fungerer så er det nok bare å gi beskjed til dem.
du får hvertfall litt mer diskplass og dataoverføring hos proisp iforhold til domeneshop :)
medlem i 205 måneder
 

Innleggav _Hogne_ » tor 19.04.2007 15:33

Einar_gan skrev:jeg vil andbefale servemyweb . De har utrolig rask og bra support. Jeg har vært kunde hos dem lenge, men jeg har aldri opplevd noe galt med serveren. Vil andbefale dem på det varmeste!


99,3% Oppetidsgaranti? Ehm, er ikke det litt lite når nesten alle andre har 99,9% oppetidsgaranti?
medlem i 203 måneder
 

Innleggav wanvik » tor 19.04.2007 16:19

marillionmac: Du har sikkert funnet en løsning nå, men jeg tror kanskje 50mb er litt i minste laget for en side laget i iWeb, da de har en tendens til å være ganske tunge. (Lite komprimering av bilder osv.)

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Billigste og beste site som tilbyr .no domene og webhotell

Innleggav baiaz » fre 06.08.2010 13:45

Denne strengen ble skrevet for 3 år siden.

Mye har sikkert skjedd etter dettte.

Noen som kan anbefale noe i år? eller er det fortsatt slik det var i det herrens år 2007?

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Billigste og beste site som tilbyr .no domene og webhotell

Innleggav myPhone » fre 06.08.2010 14:18

Jeg har ikke lest denne tråden, men kan dele min erfaring:

1. Velg webhotell etter at du har funnet ut hva du krever.

Skal du drive med avansert php og bruke plugins, trenger du å kunne programmere server-side i annet enn php, trenger du å kunne sette opp cron-jobs så må du ha en helt annen webhotell enn når du skal ha en enkel html side.

Selv om mange sier at de støtter alt mulig rart så er det ikke alltid så du funker knirkefritt. Husker jeg hadde forum på websiden min på one.com, men one.com begrenset antall mysql connections så hardt at jeg måtte bytte til et annet webhotell hvor alt funker kjempebra.

Mitt generelle intrykk fra one.com er dårlig (men jeg krever mye fra webhotellet)

2. Vurder om du skal ha virtual server

Trenger du å kunne gjøre litt mer med serveren, og liker du å kunne fikse alt selv? Se hva det koster å ha en virtuell server, det koster ikke alltid så mye mer.

Jeg har kun brukt domeneshop til å styre alt DNS styr, og er storfornøyd med de. Jeg har aldri hørt noe negativt om dem.

Selv har jeg nå egne servere, men hvis jeg skulle ha valgt et webhotell hadde jeg gått for webhuset.no. De virker veldig gjennomførte, og vet om flere som har både VPS og webhotell der. Har ikke hørt særlig negativt om dem.

Trenger du billig VPS? Gå til http://www.linode.com/ . De prisene kan man bare ikke klage på.

Håper du får noe ut av dette..

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Billigste og beste site som tilbyr .no domene og webhotell

Innleggav Unkny » tir 26.10.2010 14:24

http://fastline.no er vel en av de beste. Ingen problemer med safe-mode, du kan styre php innstillinger selv og ingen problemer med å si opp som ved one.com osv. Rask behandlingstid av bestillinger og en får faktura.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Forrige

Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]