Forumsidene til linux1.no vises ikke med Windows

Problemer med Linux1? Si fra her

Forumsidene til linux1.no vises ikke med Windows

Innleggav sw » søn 13.01.2008 21:09

For 2 dager siden kunne jeg ikke lenger se forumsidene til linux1.no med min jobb-PC (Windows XP, IE6.0, VPN-forbindelse). Alt ser normalt ut til og med
http://linux1.no/forum/

Men hvis man klikker seg ned i hvilket som helst underemne, for eksempel "Generell diskusjon"
viewforum.php?f=218
så får man bare en blank side men denne HTML-koden

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8"></HEAD>
<BODY></BODY></HTML>


På en annen laptop med Windows XP vises sidene normalt.

Hva må jeg gjøre på min jobb-PC for å kunne lese sidene til linux1.no igjen? Er det noen smarte innstillinger i IE6.0 som må gjøres? Til orientering så går det fint å lese tilsvarende forumsider hos for eksempel
http://www.diskusjon.no/index.php?showforum=276

Merkelig at det er bare forumsidene til linux1.no som blokkeres på denne måten.


Mvh.
Stig
medlem i 208 måneder
 

Re: Forumsidene til linux1.no vises ikke med Windows

Innleggav ak » man 14.01.2008 1:40

Hei,

ingen ting har blitt endret på sidene og såvidt jeg kan se fungerer de noelunde i IE 6. Jeg tittet kort på nettet etter reset verktøy for IE 6, men alle ressurser tilsier at man må oppgradere til Internet Explorer 7 for å ha reset muligheter >_<

Jeg vet ikke om det er noen på jobben din som har mulighet for å resete denne delen av profilen din.

ps. Dersom andre IE 6 brukere opplever det samme vennligst si fra, men foreløpig må jeg ta utgangspunkt i at det er instillingene til denne nettleseren det er noe galt med.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Forumsidene til linux1.no vises ikke med Windows

Innleggav infero » man 14.01.2008 2:14

Hei!

Jeg har også opplevd disse problemene de siste dagene (mac1.no/forum), men jeg bruker Safari på Mac OS X Leopard.

Har undersøkt litt hva problemet kan være, og her ser det ut som Squid Proxy Cache er årsaken til feilen - dersom jeg deaktiverte denne i nettverket så fungerte det ypperlig.
1200268947.312 4907 10.0.1.122 TCP_MISS/200 416 GET viewtopic.php? - DIRECT/195.1.161.190 text/html

TCP_MISS betyr vel at denne ikke ligger i cachen allerede - men den burde jo klare å hente siden inn allikvel. Ingen problemer med andre phpBB-foraer eller andre nettsider. (mac1.no fungerer fint uten forumet f.eks)

Mac1-forumet har fungert ypperlig frem til de siste dagene..

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Forumsidene til linux1.no vises ikke med Windows

Innleggav ak » man 14.01.2008 2:20

Flott, det ga meg mer informasjon enn jeg hadde turt å drømme om. Takk for hjelpen Infero.

Prøv igjen nå?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Forumsidene til linux1.no vises ikke med Windows

Innleggav infero » man 14.01.2008 2:24

Da fungerer det fint igjen her iallefall, supert! :-)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Forumsidene til linux1.no vises ikke med Windows

Innleggav sw » man 14.01.2008 10:52

Fungerer fint her også. Skal prøve via VPN hjemme senere i dag for å se om det går bra der også for å være helt sikker.

Mvh.
Stig
medlem i 208 måneder
 

Re: Forumsidene til linux1.no vises ikke med Windows

Innleggav sw » tir 15.01.2008 21:24

I går virket det hjemme også med VPN.

Men i dag er det samme problem igjen! Alle underfora til linux1.no viser bare blanke sider med denne HTML-koden:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=utf-8"></HEAD>
<BODY></BODY></HTML>


Tilsvarende forumsider hos diskusjon.no virker fint. Må gå på en annen PC for å få til å skrive dette innlegget.
medlem i 208 måneder
 

Re: Forumsidene til linux1.no vises ikke med Windows

Innleggav ak » ons 16.01.2008 4:53

Hei, vi maatte gjoere endringen paa nytt pga Apple keynote (alternativet var ingen sider i det hele tatt).

Jeg skal see paa alternative loesninger som fungerer for alle.

Oppdatering: Ved å flytte gzip komprimeringen ut et nivå ser det ut til å fungere bedre? Jeg klarte ihvertfall å først reprodusere, og så fjerne, Squid problemet på denne måten på min maskin.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 


Returner til Linux1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]