PC'en slår seg ikke på? (Haster)

Problemer med Mac1? Si fra her

PC'en slår seg ikke på? (Haster)

Innleggav Nero1 » tor 19.04.2012 23:18

Jeg har en MacBook Pro 15".

Jeg hadde ikke laderen i, så slo den seg av. det tok ca 3-4 sekunder før den slo seg av. Skjermen ble bare svart. Så ventet jeg til den var ca. 10-15% strøm sånn at jeg kunne slå den på igjen. Men den ville ikke slå seg på. Jeg tok ut batteriet og blåste litt på det og så stussa litt på det. Så venta jeg lengre og lengre men fortsatt så ville den ikke slå seg på. Men nå er den fulladet, men jeg kan fortsatt ikke slå den på. Jeg vet at den er heller ikke helt slått av heller.

Noen som har noen tips/ideer her? (Haster)
medlem i 149 måneder
 

Re: PC'en slår seg ikke på? (Haster)

Innleggav Master_Gismo » fre 20.04.2012 0:26

Koble fra laderen og ta av batteriet å vent en stund. Så kan du prøve å koble til laderen og se om den starter.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: PC'en slår seg ikke på? (Haster)

Innleggav Nero1 » fre 20.04.2012 0:54

Får vel prøve, har ingen andre utveier..... håper ikke den blir sånn. :-(

Den vil fortsatt ikke slå seg på.
medlem i 149 måneder
 

Re: PC'en slår seg ikke på? (Haster)

Innleggav Master_Gismo » fre 20.04.2012 4:45

Tror egentlig ikke det har noe å si, men prøvde du uten batteri?

Ellers kan du prøve å starte opp maskin med Install discen. Der skal det være reparasjons programmer som du kan sjekke om harddisk eller annen hardware er ødelagt.
Etter det jeg husker er det reparasjonprogrammer for software der også.
Men er lenge siden jeg har gjort noe sånt, for maskinene mine har stort sett fungert uten feil siden jeg kjøpte dem.Noe annet med Windows maskinene mine, som stort sett er noe feil med hele tiden mens jeg brukte dem. Så er ikke bare bra at maskinene fungerer prikkfritt. Lærer ikke så mye av det.

Håper noen andre kommer innom med noen andre bedre forslag. Men om du ikke vill skru ut harddisken og prøve den på en annen maskin. Så prøv med bruksanvisning og install disken.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: PC'en slår seg ikke på? (Haster)

Innleggav Nero1 » fre 20.04.2012 15:16

Så var det jo bare at denne her PC'en er fra 2007-2008 så jeg har ikke install disc, eller bruksavisning. Bare selve PC'en og laderen.
medlem i 149 måneder
 

Re: PC'en slår seg ikke på? (Haster)

Innleggav Master_Gismo » tor 03.05.2012 21:57

Men ville det hjelpe med en install disk, om maskinen din er helt død og ikke starter?

Det er nok det dummeste enn kan gjøre, og kaste install disken til maskinen. Det er omtrent som å ta backup — og kaste den etter på…
Spesielt viktig å ta vare på diskene til Mac maskiner, for dem er vanskeligere å få tak på.

Men ingen som har prøvd eller vet om det går å få lastet ned en install disk. Jeg mangler en sånn disk til min Mac Pro med 10.3.9 installert.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere