Mac slår seg av å lager syke lyder !

Problemer med Mac1? Si fra her

Mac slår seg av å lager syke lyder !

Innleggav torvund » tor 07.06.2012 17:55

Mac booken (5,1) min funker vertfall ikke som den skal. den er kjøpt ny i 2009(hos expert). i fjord sommer var den inne på verksted for 4000kr tror de bare bytta harddisk :S . nå har den blitt dårlig igjen vet ikke hva jeg skal gjøre.... Har 0 peiling på data og mac. det begynner med at når jeg slår den på bruker den SKINNSYK lang tid og begynner med å lage en ule lyd i noen sekunder. så når den endelig slår seg på går den nopen ganger bare 1 min til den får feilmelding og sier jeg må restarte den eller så klikker den helt å begynner å lage masse ule lyder (høres ut som den skal sprenge). noen ganger tar det noen døgn men som regel ett par ganger daglig. å når jeg skal skru den på igjen så lager den ofte masse ule lyder helt til jeg slår den av igjen. når jeg kjenner under den er den noen ganger å SYKT varm, har snow leopard programvaren.. håper noen vill hjelpe meg får jeg knuser den av sinne :)
medlem i 147 måneder
 

Re: Mac slår seg av å lager syke lyder !

Innleggav Mumle » fre 08.06.2012 9:38

Lyder kan komme fra vifta (irriterende, kan skape overoppheting, må repareres) eller harddisken (vanlig, tegn på KRISE.)

Hva gjør du?

Første bud er at du tar backup på en ekstern disk, minnepinne eller hva som helst som har plass til alle viktige dokumenter og bilder.

Deretter sjekker du harddisken med Diskverktøy.
Samtidig sjekker du om det er noen villmannsprogrammer som stjeler CPU. Det ser du i Aktivitetsmonitor i Verktøymappa. slike programmer skaper overoppheting.

Neste dag klager du til verkstedet og får dem til å bytte harddisk igjen. men du må ha backup. Alt går tapt på verkstedet, som kjent.
medlem i 221 måneder
 

Re: Mac slår seg av å lager syke lyder !

Innleggav Eagle » fre 08.06.2012 10:53

VIKTIG: ikke betal for reparasjon dersom du ikke har f***et opp noe selv. Disker som ryker, defekte vifter e.l. vil gå på reklamasjon med mindre det kan påvises at det er du som har ødelagt sakene... ;)

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]