Lasie little big HDD 2tb

Problemer med Mac1? Si fra her

Lasie little big HDD 2tb

Innleggav iphonen » søn 23.03.2014 21:16

Hei
kan noen hjelpe meg om har en lasie little big 2TB HDD(thunderbolt), den fungerte veldig bra med mac mini, nå bruker jeg bærber pc(windows) nå vil den ikke fungere med windows?
kva kan være årsaken til dette?

takk
medlem i 180 måneder
 

Re: Lasie little big HDD 2tb

Innleggav NoMoreWinShit » søn 23.03.2014 21:32

Kalles Microshit som ikke leser mac formatet.
medlem i 185 måneder
 

Re: Lasie little big HDD 2tb

Innleggav olavl » søn 23.03.2014 22:13

iphonen,

forsøker å gi deg eit konstruktivt svar. Eg antar at disken fortsatt er fysisk ok. Dvs at den ville ha virka fint om du kobler den til ein mac.

Du kan, eksempelvis, løse dette vha apple sine bootcamp driver (gratis). Det finnes også drivere fra andre leverandører om du googler litt (Søk etter Mac HFS+ driver for windows). Apple driver finner du her (litt mekking påkrevd): http://www.apple.com/support/bootcamp/
EDIT: Apple driveren gir bare lesetilgang. Om du ønsker å skrive til disken må du ut og finne andre drivere.

Om du ikkje bryr deg om innholdet og ikkje skal bruke den delt mellom mac os og windows, så kan du engentlig berre formatere disken.

mvh,
Olav

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Lasie little big HDD 2tb

Innleggav iphonen » søn 23.03.2014 22:35

takk for svaret
men jeg skulle bare overføre bilder ell filer til Lasie HDD ell fra den til bærber pc en(windows)
medlem i 180 måneder
 

Re: Lasie little big HDD 2tb

Innleggav olavl » søn 23.03.2014 22:59

Ok,

da trenger du ein driver/program som leser og skriver. Der er opsjoner, eksempelvis:
- Paragon
- TransMac

Hvis du fortsatt har (og bruker) mac mini'en, så har du også muligheten til å dele denne disken ut over nettverket.

mvh,
Olav

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Lasie little big HDD 2tb

Innleggav iphonen » søn 23.03.2014 23:08

nå har jeg koblet Lasie HDD(thunderbolt) til bærbar med HDMI den lyser fortsatt ikke/ skjer ikke noe.
medlem i 180 måneder
 

Re: Lasie little big HDD 2tb

Innleggav olavl » man 24.03.2014 0:11

OK,

så det er slik at du ikkje har thunderbolt eller tilsvarende på PC'en? Eg trur ikkje du kan bruke HDMI. Det er for overføring av data til skjerm ikkje til harddisk. Thunderbolt bussen(koblinga) består av to deler DisplayPort(HDMI) og PCIe. Du ønsker å bruke PCIe delen av bussen.

Du må først få kontroll på den fysiske kablinga. Her har eg lite å bidra med. Ingen erfaringer.

Igjen, har du mac mini'en. Kva med å dele ut disken via nettverk på denne?

mvh,
Olav

Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Lasie little big HDD 2tb

Innleggav iphonen » man 24.03.2014 8:48

Hei olavl
Mac mini ble solgt, pc en har ingen thunderbolt kobling bare HDMI kobling, er det noe løsning på den ell må jeg kjøpe noe kabel????
medlem i 180 måneder
 


Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron