Er vel kanskje størst sjans å komme fort igang om man gjør dette for Cocoa [Touch] m a o ikke bare iOS eller OS X, hver for seg.
XCode er mer eller mindre det samme for begge platformer, selvfølgelig er det litt trangere på iOS enn på en dataskjerm, men verktøyene som benyttes er de samme, og attributtene det gjelder ikke ulike i de aktuelle leire.
Jeg må si at det som ga meg mest for å komme igang var å laste ned kode, og å se hva den gjorde, etter å ha lest litt i en bok 1 bok eller 2; liker denne godt:
Objective-C Programming: The Big Nerd Ranch Guide Det som er bra med boka er at den tar for seg programmeringsspråket Objective-C med vinkling i retning av Cocoa [Touch] og litt mer detaljert
Effective Objective-C 2.0Cocoaheads er på meetup:
http://www.meetup.com/CocoaHeads-Oslo/ hva med å lage noen flere grupper? Evt lage en for Norge slik at møtene kan være på flere steder? Også kan folk dra dit hvor der er nærme nok, evt om man er forbi.
Jeg syns også at det kommer en del bra fram her:
Lucas Derraugh sin youtube kanal selv om han stopper opp litt innimellom( if it's free you can't complain, som kjent )
Jeg er veldig interessert i å være med på et norsk forum, jeg syns dette forumet har alt for mange stillingsannonser til å være et produktivt læringsmiljø. Evt om admin kunne laget et eget underforum for kontaktannonser.