Forumoppgraderinger

Problemer med Mac1? Si fra her

Innleggav netromac » man 06.12.2004 14:49

Ok, klart svar det Admin ;-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav NyZeta » man 06.12.2004 16:53

Forumet her er alle tiders.. savner et litt mere "mac" preg på det. Ikke innholdsmessig men design messig. Kunne gjerne vært litt retro mac kanskje? Vet ikke hva dere mener jeg, men nå har dere fått min mening :-D

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tor 09.12.2004 12:35

Må bare tilføye litt mer:

_Veldig_ enig i joarek sitt innspill om PM-funksjonen på forumet. Veldig slitsomt sånn som det er nå.

Jeg syns også det burde gå an å velge om smileys og signatur skal være på som default eller ikke på innstillingene på profilen. Vil tro at dette egentlig er en funksjon som for tiden er slått av, og hvis dette kan fikses hadde ihvertfall jeg satt stor pris på.

Syns juledesignet er veldig fint, men at det kanskje burde vært annonsert litt? Jeg så det først nå, fordi sidene ikke lastes på nytt med mindre jeg ber om det. :o)

Siste tingen er hva som skjer med forumet? Så at ADC-guiden min varv lagt i en guide-mappe, og at spørreundersøkelsen på den desverre var forsvunnet. Litt synd, for det var en fin indikator på hvor mye den var brukt...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav joarek » tor 09.12.2004 13:05

+ flere smileys av bedre kvalitet, jeg er en stor sucker for smileys og de har en unik evne til å definere raskt og presist hva du føler/mener. Et hvert forum med respekt for seg selv (hehe) bør ha et større utvalg av kvalitets-smileys.

Nå har det seg også slik at jeg er noe av en "samler" av slike, så jeg kan anbefale de jeg mener egner seg, men vet ikke om det er copyrights på dette.

Men bare så det er sagt liker jeg ikke overbruk av smileys (for de som måtte argumentere for dette :wink: )

Edit: Her er noen jeg har: http://home.online.no/~joarek/smil.html

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

safari tab problem

Innleggav gola » ons 29.12.2004 13:27

Forumet ser bra ut, men fungerer for ikke helt som det skal lenger i safari hos meg. Har for vane å eple-klikke på de temaene jeg skal lese fra nye innlegg-lista, slik at de kommer opp som tabs i safari. Det fungerte før, men nå kommer de både opp som egen tab OG jeg blir tatt videre til gjeldende tema også i den tab´en jeg er i... veldig irriterende. Må være noe med javascripten deres tror jeg.

Hvis dette var uklart, forsøk å eple-klikk på en vanlig link og så på en forum-innlegg-link og se forskjellen.

Mac1.no bør vel være safari-godkjent? :)

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Morpheus » ons 29.12.2004 13:40

Det fungerte før, men nå kommer de både opp som egen tab OG jeg blir tatt videre til gjeldende tema også i den tab´en jeg er i... veldig irriterende.


Slik er det ikke hos meg. Får opp ny tab, men gjeldende tema blir som før.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav gola » ons 29.12.2004 13:53

merkelig.... men har hatt litt problemer med safari de siste månedene, så kanskje jeg må ta en ny "nullstill Safari" operasjon.... evt. gå over til firefox.
 

Innleggav Morpheus » ons 29.12.2004 13:57

Har Safari 1.0.3 og Mac OSX 10.2.8, vet ikke om det har noe å si?

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav gola » tor 30.12.2004 15:29

Safari 1.2.4 (v125.12), OS 10.3.6 er det jeg har, så det blir jo ganske anerledes.... Hvis noen med 10.3 også kunne teste hadde det vært supert! Det ser også ut til å være litt forskjell på om man eple-klikker på selve linkteksten eller kun innen selve rammen for emnet.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav admin » tor 30.12.2004 15:38

Jeg tror muligens dette har skjedd etter en lite kodeendring som måtte til for å tette et sikkerhetshull. Men klarer heller ikke å rekrere dette i Firefox, så noe som tyder på at det er JavaScript som gjør dette. Vi får ta en titt over koden..

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Evvrom » tor 30.12.2004 16:25

Jeg får også opp temaet jeg klikker på i den jeg er, og i en ny tab hvis jeg eplekliker på temaet. Men ikke hvis jeg gjør det samme på "pilen" til høyre.
Har kanskje noe med det at boksen linken er i også er en link? Så går klikket "gjennom" linken og klikker på boksen også?

Bruker Firefox 1.0, OS X 10.2.8

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Otsego » tor 30.12.2004 17:46

Dette skjer ikke med meg, men kan det ha noe med det at jeg bruker saft og krysste av for "Workaround of click-trough bug in WebKit". Er det noe lignende som skjer på denne siden? http://haoli.dnsalias.com/Saft/Misc/Tes ... index.html

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav Evvrom » fre 31.12.2004 1:40

Jepp. Akkurat det samme.

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Otsego » fre 31.12.2004 2:34

Saft har en *work-around* for den bug'en. Jeg anbefaler alle å prøve Saft, en veldig bra plug-in for Safari.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Forrige

Returner til Mac1



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]