App utviklere / gruppe ?

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

App utviklere / gruppe ?

Innleggav Alticon » tir 30.04.2013 19:44

Finnes det en gruppe for ”app utviklere Norge ?
Finnes det noen her som ønsker å lage en gruppe ?

Mine tanker er å være med i en gruppe med 5 – 10 personer som kan diskutere xcode og utvikling generelt. Jeg tenker en lukket gruppe som kan diskutere åpent rundt de prosjekter man deltar i.

Selv har jeg en app (min første) som skal lanseres på appstore i løpet av sommeren – kan tenke meg å diskutere med noen om tips & tricks rundt dette

Skriv noen ord her eller send meg en PM

/ @lticon
medlem i 197 måneder
 

Re: App utviklere / gruppe ?

Innleggav gr8motive » tor 30.05.2013 14:18

Jeg er også interessert i dette...
medlem i 192 måneder
 

Re: App utviklere / gruppe ?

Innleggav Rand » søn 02.06.2013 14:24

Jeg har lett litt rundt etter et norsk forum, gruppe e.l. vedrørende xcode og iOS utvikling, men har ikke funnet noe. Er absolutt interessert i dette!
medlem i 129 måneder
 

Re: App utviklere / gruppe ?

Innleggav phobic » man 20.01.2014 23:54

Det finnes noe som heter CocoaHeads

Jeg har prøvd å få dette i gang i Bergen uten hell sålangt.
Om noen er interessert i å hjelpe til med organisering må dere gjerne gi en lyd.

\B
medlem i 196 måneder
 

Re: App utviklere / gruppe ?

Innleggav Jedi Tooka Barf » søn 02.02.2014 22:22

Er i fra Bergen og kunne godt tenkt meg å være med på å starte en CocoaHeads gruppe her. Men ikke før jeg hadde en viss formening om hvor mange som driver med Cocoa/iOS utvikling i Bergen.
Noen som f.eks har en oversikt over hvilke firmaer som driver med Cocoa/iOS i Bergen? Det ville i så fall vært steder å starte å rekruttere folk i fra...

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: App utviklere / gruppe ?

Innleggav ggt667 » lør 19.04.2014 10:17

Er vel kanskje størst sjans å komme fort igang om man gjør dette for Cocoa [Touch] m a o ikke bare iOS eller OS X, hver for seg.

XCode er mer eller mindre det samme for begge platformer, selvfølgelig er det litt trangere på iOS enn på en dataskjerm, men verktøyene som benyttes er de samme, og attributtene det gjelder ikke ulike i de aktuelle leire.

Jeg må si at det som ga meg mest for å komme igang var å laste ned kode, og å se hva den gjorde, etter å ha lest litt i en bok 1 bok eller 2; liker denne godt: Objective-C Programming: The Big Nerd Ranch Guide Det som er bra med boka er at den tar for seg programmeringsspråket Objective-C med vinkling i retning av Cocoa [Touch] og litt mer detaljert Effective Objective-C 2.0

Cocoaheads er på meetup: http://www.meetup.com/CocoaHeads-Oslo/ hva med å lage noen flere grupper? Evt lage en for Norge slik at møtene kan være på flere steder? Også kan folk dra dit hvor der er nærme nok, evt om man er forbi.

Jeg syns også at det kommer en del bra fram her: Lucas Derraugh sin youtube kanal selv om han stopper opp litt innimellom( if it's free you can't complain, som kjent )

Jeg er veldig interessert i å være med på et norsk forum, jeg syns dette forumet har alt for mange stillingsannonser til å være et produktivt læringsmiljø. Evt om admin kunne laget et eget underforum for kontaktannonser.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: App utviklere / gruppe ?

Innleggav gr8motive » søn 09.11.2014 20:48

Blitt noen flere her?

Noen som har apper i appstore, og har erfaring med regnskapsføring av provisjon og moms beregning av dette?
medlem i 192 måneder
 

Re: App utviklere / gruppe ?

Innleggav ggt667 » ons 12.11.2014 12:09

Jeg har ingen apper i appstore og vil trolig aldri få det, mine apps brukes kun av 30 mennesker.

Men provisjon? Får du ikke avregning fra Apple ved gitte intervaller?

Det skal vel føres som omsetning - provisjon/markedsstøtte til Apple?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: App utviklere / gruppe ?

Innleggav gr8motive » tor 13.11.2014 10:06

Du svarer på spørsmålet mitt med to nye spørsmål?
medlem i 192 måneder
 

Re: App utviklere / gruppe ?

Innleggav ggt667 » tor 13.11.2014 15:49

Jeg svarte på spørsmålet ditt med mine antakelser.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: App utviklere / gruppe ?

Innleggav gr8motive » fre 14.11.2014 10:37

Jeg var vel ute etter noen som visste mer en det jeg allerede vet ;)
medlem i 192 måneder
 

Re: App utviklere / gruppe ?

Innleggav PetterSW » tir 09.12.2014 20:23

Jeg har noen apper på appstore... Her er hva du tjener per nedlasting http://prntscr.com/5ez81l
medlem i 113 måneder
 

Re: App utviklere / gruppe ?

Innleggav gr8motive » tir 09.12.2014 21:00

Ja, jeg vet hva jeg tjener, og har tilgang til min egen utvikler konto, tro det eller ei, men men, ingen som kan svare på det jeg egentlig spør om her skjønner jeg :rolls eyes:
medlem i 192 måneder
 

Re: App utviklere / gruppe ?

Innleggav ggt667 » ons 24.12.2014 9:54

gr8motive skrev:Ja, jeg vet hva jeg tjener, og har tilgang til min egen utvikler konto, tro det eller ei, men men, ingen som kan svare på det jeg egentlig spør om her skjønner jeg :rolls eyes:
Kan du stille spørsmålet på ny?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Re: App utviklere / gruppe ?

Innleggav gr8motive » ons 24.12.2014 10:13

Noen som har apper i appstore, og har erfaring med regnskapsføring av provisjon og moms beregning av dette?
medlem i 192 måneder
 

Neste

Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]