MacOnLinux til LinuxOnMac ?

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

MacOnLinux til LinuxOnMac ?

Innleggav Fiskepudding » tir 07.12.2004 22:02

Har kjørt MOL <a href="http://www.maconlinux.org/">(Mac On Linux</a> på en maskin med MKlinux tidligere, det var ganske kurant, men hvordan gjøre det motsatt.
Hadde vært ganske stilig å kunne kjøre Mandrake i et vindu i OSX?
Forsøkte å kompilere programmet i OSX, men fikk noen feilmeldinger, men siden jeg ikke kan noe programmering er jeg like langt.
Er det noen som har prøvd dette og fått det til?

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

X11

Innleggav hakon » tir 07.12.2004 22:41

X11 vil jo ikke akkurat bli det samme da.. vet ikke om noe annet :?

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav PowerBook » tir 07.12.2004 23:35

medlem i 238 måneder
 

Innleggav andemann » ons 08.12.2004 9:11

De du nevner der er x86 emulatorer og vil gi særdeles lav ytelse for linuxen.

Det optimale må være å få kjørt en ppc linux i et vindu.

Andreas

Brukerens avatar
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Fiskepudding » ons 08.12.2004 11:22

MOL på en Linux maskin lot meg kjøre OS9 (det var på en PM7100 og fikk ikke kjøre noe nyere på den -tror ikke jeg vil prøve heller..) med en hastighet som var tilnærmet som uten Linux (Litt lite ram reduserte hastigheten endel).
Hadde jeg klart å kompilere MOL for å kjøre i X11 på OSX ville det vel være en smal sak å installere linux eller Mac OS8?
Fordelen med MOL er jo at det ikke er en emulator, syns ikke Basillisk, vMac, Bocks ol er noe alternativ siden de blir så utrolig treige på G3en min :-).

(Prøvde foresten PearPC på PCen på jobb i går -det gikk jo det også , men hastigheten var ikke noe særlig.., men det er jo en PPC emulater for x86 maskiner.)

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav NyZeta » fre 14.01.2005 2:34

Det er da ikke så veldig vanskelig å kjøre opp en dualboot på en mac er det det?
Da kan du partisjonere så mye du orker og stresse så MYE du orker med både linux og OSX på samme maskina!

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Fiskepudding » fre 14.01.2005 10:53

Med Mac on Linux kjøres begge operativsystemene samtidig. MaxOS i eget vindu. Hastigheten er god siden det ikke er emulering.
Det er vel neppe like stort behov for å kunne kjøre Linux On Mac som Mac on Linux siden det vel ikke er så mye programvare som ikke går i OSX ?
For linuxPPC brukere har man muligheten til eks å kjøre Office pakken, AppleWorks ol., men som en "Show off" hadde det vært stilig. Spesielt siden hastigheten ville vært god.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 


Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere