Kul kunstifisering av bilde

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Kul kunstifisering av bilde

Innleggav earl » lør 01.09.2007 12:24

Vet noen hvordan man kan oppnå en slik http://i1.no/04rv/ effekt med et bilde i Photoshop? Linker til tutorials?

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav deepz » lør 01.09.2007 12:55

Lag og blending modes..
medlem i 201 måneder
 

Innleggav earl » lør 01.09.2007 12:59

Det forklarte ikke så mye...

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav tjodolv » lør 01.09.2007 13:05

Det er snakk om teknikker som i utgangspunktet virker enkle, men som er veldig vanskelige å virkelig mestre. Har ikke noen linker til tutorials, men det er riktig som deepz sier at det gjøres med blant annet lag og blending modes.

Dersom du ikke vet hva lag (layers) og blending modes er, bør du igrunnen starte med å kjøpe Adobes "Classroom in a book" for Photoshop, og jobbe deg gjennom den. Har du råd til Photoshop har du råd til den boka.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav ameneon » lør 01.09.2007 13:09

det er ikke gjort med et trykk på en filter effekt.

har du ikke peiling på layers og blending modes i Photoshop er det ikke så lett å forklare.
google

Det som er gjort her er at bildet er duplisert og så har man eksperimentert litt med farge-paletter og til slutt kanskje brukt en grunge-brush for å få det hele til å se litt slitt og falmet ut...

Men sikkert mange som kan gi et bedre svar, jeg er bare en liten amatør, men jeg vil anbefale deg å gjøre noen tutorials som jobber med layers, evt. se på Photoshop TV i iTunes Store.[/url]


edit: vet du om bildet opprinnelig var et fotografi? har du en original? Det er også jobbet en del med kontrastnivåene for å få det til å se tegnet/malt ut, isåfall...
Sist endret av ameneon den lør 01.09.2007 13:20, endret 3 ganger.

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav earl » lør 01.09.2007 13:11

Jeg vet i utgangspunktet hvordan blending modes og layers virker, men har aldri kunnet bruke dem til noe slikt.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav ameneon » lør 01.09.2007 13:16

da bør du begynne her.

Moderator
medlem i 235 måneder
 

Innleggav deepz » lør 01.09.2007 14:02

Lars Raun er veldig dyktig på dette.

http://photo.net/photodb/user?user_id=628554

Litt av teknikken består av å bruke et bilde f.eks en kritt tavle og bruke dette som et lag for å gi bilde en tekstur.

Men det er ingen fast fremgangsmåte, og man blir aldri særlig kreativ av å gå igjennom ørten tutorials. Det gjelder å finne sitt eget uttrykk og teknikk.

En annen ting som er veldig farlig er at man ser seg blind med teknikken, man må ikke glemme at det er bildets innhold som er det viktige med et bilde! Her synes jeg Lars Raun går litt i fella, han har mange bra bilder, men han gjentar seg selv mye og man kan se at samme tekstur går igjennom på mange av bildene.
medlem i 201 måneder
 


Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere