telefonregning.no

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

telefonregning.no

Innleggav Gjertsen » fre 07.09.2007 10:17

Heisann.

Driver med et lite prosjekt her, bare noe jeg fant på på en-to-tre, hva synes dere om tanken bak?

Siden har jeg laga på et par timer i iWeb, skal som det står komme i en ny og bedre utgave senere, men har ikke tid til å begynne noe mer avansert akkurat nå.

http://www.telefonregning.no

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Lost » fre 07.09.2007 10:21

Genialt, ufattelig mange som ikke har snøring på hvor dyre abb de egentlig har.
Stå på Gjertsen :-)
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Gjertsen » fre 07.09.2007 10:23

takker =)

Skal bli litt bedre utarbeidet side, må bare få unna litt andre arbeidsoppgaver først =)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav Gaijin » fre 07.09.2007 10:27

Ikke dum den Gjertsen!!

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav christian1986 » fre 07.09.2007 10:29

Tanken er god, men å skryte av telenor sin priser blir vell drøyt for meg... Hvordan kan deres sinsvakt høye priser noen gang forsvares?

Uansett, ville lagt til onecall faktura og killBill sitt studentabonoment også :-)
medlem i 211 måneder
 

Re: telefonregning.no

Innleggav MatsEikemo » fre 07.09.2007 10:30

Gjertsen skrev:Heisann.

Driver med et lite prosjekt her, bare noe jeg fant på på en-to-tre, hva synes dere om tanken bak?

Siden har jeg laga på et par timer i iWeb, skal som det står komme i en ny og bedre utgave senere, men har ikke tid til å begynne noe mer avansert akkurat nå.

http://www.telefonregning.no


Jeg kikka på siden, men fikk ikke noe godt inntrykk av hva den tilbød. Det at siden anbefaler 3 tilfeldige leverandører uten noen form for empiri eller analyse virker absolutt ikke troverdig.

Forøvrig eksisterer http://www.telepriser.no - en kjempegod side for de som ønsker å sjekke hvor dyrt/billig deres abonnement er.
Sist endret av MatsEikemo den fre 07.09.2007 10:37, endret 1 gang
medlem i 201 måneder
 

Innleggav Gjertsen » fre 07.09.2007 10:32

takk skal du ha =)

edit: var til Gaijin

Til christian1986 og MatsEikemo

Joda, ser den, som sagt så er dette kun bare noe jeg laga mens jeg venter på at jeg skal få tid til å få siden komplett. Tar litt mer en kveld hvis den skal bli sånn som jeg vil ha den.

Grunnen til at jeg bare la ut de 3 forløpig er at det var de jeg fant banner til ferdig med kode, ikke noe mer enn det. Uansett så er jo ipea det billigste abn pr dags dato i norge.

Planen med siden er å prøve og få til en kalkulator ala telepriser.no og så selge noe annonseplass til de som ønsker og annonsere på siden.
Men som dere sikkert skjønner så tar dette litt tid og snekre sammen så dette er kun noe midlertid for at det skal være noe på siden og får at siden skal bli indexert hos google.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav mordor » fre 07.09.2007 10:37

Hvor er OneCall. Jeg er kjempefornøyd. Hva F&%$# gjør telenor på listen???!!


Siden er jo egentlig en tullete ide.. Du kommer ikke til å tjene mange kronene fra google.. Vi har jo Telepriser.no

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Gjertsen » fre 07.09.2007 10:40

les det jeg skrev så skjønner du det sikkert =)

onecall er kjempebra det, men det som står over de 3 "annonsene" så står det at telenor er anbefalt pga kundeservice ;)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav termserv » fre 07.09.2007 10:40

Jeg ser ikke poenget med denne siden, da telepriser.no til enhver tid er oppdatert, og dekker alt man lurer på.

Sorry, men med mindre du får et mer brukervennlig design, og enklere funksjonalitet, så tror jeg det er få som bytter.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav MatsEikemo » fre 07.09.2007 10:48

Gjertsen skrev:Grunnen til at jeg bare la ut de 3 forløpig er at det var de jeg fant banner til ferdig med kode, ikke noe mer enn det. Uansett så er jo ipea det billigste abn pr dags dato i norge.


Det er akkuratt dette jeg reagerer på. Det virker som om bannere er rimelig tilfeldig valgt - noe du selv også sier i svaret ditt. Når du bruker bannere fra leverandørene virker det også som om siden er kjøpt og betalt av de leverandørene som dermed får reklame på din side.

Videre kan du ikke bare slenge ut en påstand om at IPEA er det billigste abo per dags dato i norge. Du må bevise det! Eventuelt gi andre mulighet til å sjekke det selv - slik telepriser.no gjør.
Det har seg nemlig slik at ipea ikke er billigst for alle - uansett vilkår. Ringer du veldig mye eller sender mye sms er faktisk andre abo billigere. Hvordan vet jeg dette? Sjekket på telepriser.no på to sekund. (2 timer ringetid per uke pluss 100 sms - ellers standardinnstillinger)

Det er ikke meningen å fremstå som veldig kritisk - siden din har helt sikkert potensiale etter litt mer arbeid. Men for min egen del godtar jeg ikke beskjeder av typen: "dette er billigst og slik er det".
Jeg liker å finne ut av det selv og sjekke opplysniger på egen hånd.

Forøvrig har Chess det billigste abo for meg pga Friends tjenesten sin - ikke Ipea som du hevder.
medlem i 201 måneder
 

Innleggav Gjertsen » fre 07.09.2007 10:54

sant nok det du sier, og som jeg sier så er dette bare en side som skal ligge ute frem til siden er endelig.

Så dette er bare en midlertidlig løsning som jeg ikke gidder og legge mer arbeid enn nødvendig i. Mye bedre og ha denne siden enn "Dette domene er parkert hos Domeneshop"

Det står også på forsiden av siden at dette kun er en beta og at det vil komme en ny side snart, på den måten skal brukeren skjønne at dette ikke er noe ferdig utviklet produkt.


edit: innlegg nr. 600 8-)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 


Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]