Hvordan lager man grafisk mail?

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Hvordan lager man grafisk mail?

Innleggav fredrock » fre 07.09.2007 13:16

Har lenge lurt på hvordan man lager mail med grafisk innhold (slik som f.eks. nyhetsbrevene fra Apple). Finnes det noe programvare som gjør dette på en god måte og som gjør innholdet tilgjengelig for alle (les: de fleste) mail-klienter?
medlem i 211 måneder
 

Innleggav nitron » fre 07.09.2007 13:26

Ikke akkurat svar på temaet, men i nye Mail som kommer med det nye operativsystemet OSX Leopard(gis ut medio oktober), vil denne funksjonen være innebygd :-)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Sant sant

Innleggav fredrock » fre 07.09.2007 13:30

Har sett noe sånt ja, men i sann Apple-style ser det ut til å være template-basert. Skulle så gjerne gjort det sjæl!
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Knut Aker-Iversen » fre 07.09.2007 13:33

Enkleste måte, tror jeg, er å lage en webside slik du vil ha innholdet i mailen. Ta kopi av siden i Safari og lim det inn i Mail. Voila!

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Henrik Lied » fre 07.09.2007 13:34


Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav Macini » fre 07.09.2007 13:37

Du kan prøve Thunderbird, det hjalp meg når jeg skulle lage html mailer.

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

mye bra respons

Innleggav fredrock » fre 07.09.2007 13:45

Takker og bukker. Nå skal jeg forske litt.

Kan noen forklare hva man egentlig trenger å oppnå? Er det slik at man skal på en eller annen måte sørge for at headeren i "mail-koden" som sendes instruerer mottaker-klienten å behandle innholdet som html, ikke som tekst?
medlem i 211 måneder
 

Innleggav deepz » fre 07.09.2007 13:51

Uff.. html i mail = SPAM
medlem i 201 måneder
 

Thunderbird gjorde jammen susen!

Innleggav fredrock » fre 07.09.2007 14:45

Kudos til Thunderbird ass. De har helt enkelt "insert html"-funksjon, som fikser biffen lettere enn lettest. Da gjenstår bare en ting på min quest, og det er å få til et script som viser noe sånt som "din e-post klient kan ikke vise innholdet i denne mailen. Klikk her for å se beskjeden" -med link til det samme innholdet på nett.

Noen idéer til et slikt script? Jeg er ikke programmerer...
medlem i 211 måneder
 


Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]