Apache siden blir blank

Kategori overført fra Linux1

Apache siden blir blank

Innleggav eivinds » ons 28.12.2005 7:30

Har innstalert Fedora Core 4 med apache2 + myqsl 4.1 + phptilleggene. Når jeg setter opp f.eks phpbb virker alt fint, dette gjelder også vbulletin og Invision. Når jeg vil innstalere phpbb2 plus, phpbb extreme eller mambo eller joomla på serveren går også alt greit helt til jeg skal logge inn DA BLIR SIDEN BLANK. Ingen feilmeldinger å vise til. Sletter også install katalogen når jeg blir bedt om dette..... Er det noen tillegg som mangler eller ????? Har kjempa en tid med dette nå så håper noen har et godt forslag

O:-) Eivind
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ak » ons 28.12.2005 12:16

Du har antageligvis vært i kontrolpanelet og gjort en uheldig endring i "cookie-seksjonen".

Du kan gå i MySQL (f.eks. med phpMyAdmin) og fikse det der, eller prøve denne: http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=228741

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Apache blir blank

Innleggav eivinds » tor 29.12.2005 0:44

Kan hende det er cookie som lager dette problemer. Hvordan kan jeg ordne dette i phpmyadmin. Er ganske ny i dette her så jeg må grave å spørre litt

Eivind
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ak » tor 29.12.2005 3:15

phpbb_config-tabellen:

cookie_name phpbb2mysql
cookie_path /
cookie_domain
cookie_secure 0
session_length 3600

"cookie_domain" skal være blank, slett alle cookies i nettleser og avslutt før du prøver å logge inn på nytt.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Blank side

Innleggav eivinds » tor 29.12.2005 18:51

Nå har jeg kikket litt på phpbb_config og det er helt likt slik som du skrev i ditt innlegg. Det som skjer er at siden blir blank og i leseren står det login.php . Der stopper det. En annen tin jeg vil nevne er Kollasjon av MySQL-oppkobling: UTF8_general_ci Har dette noe betydning

eivind
medlem i 234 måneder
 

Litt flere problemer

Innleggav eivinds » tor 29.12.2005 23:18

I skrivende stund så har jeg ikke fått til å innstalere phpbb2 plus, nå holder jeg på å prøve med CPGnuke. Alt går greit helt til jeg skal sette opp cookies, da får jeg dette: COOKIE PATH: Invalid cookie settings. Setter den til / og får feil. Setter den til /dragon/ som er mitt testdirektori.........

Kan dette å ha noe å gjøre med innstaleringen av phpbb2 også ????????
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ak » fre 30.12.2005 16:50

Nei, phpBB skal ikke klare å ha noen innflytelse på andre web-applikasjoner (med mindre noen utnytter feil i phpBB på en slem måte). Begge deler er antageligvis symptomer på samme problem.

Cookie-path bør settes til / mens du tester, denne stien er relativ til server slik den sees fra klienten. Det vil si at hvis cookie-path er satt til /a så vil kun programmer i http://linux1.no/a kunne se denne cookien, ikke de som kjøres i http://linux1.no/b. Med / er du sikker på at alle kan se den.

Sjekk php.ini som ligger i /etc/apache2 (eller hvor Apache sin konfigurasjon er), det du ser etter er "cookies" og "sessions". Hvis du ikke har endret på denne filen i det hele tatt er dette muligens en bug som Fedora-miljøet kjenner godt til, men i farta fant jeg bare din egen post i fedoraforums.

Følgende kode er tatt fra php.net: http://us3.php.net/manual/en/ref.session.php
Kode: Merk alt
<?php
session_start();
// Use $HTTP_SESSION_VARS with PHP 4.0.6 or less
if (!isset($_SESSION['count'])) {
   $_SESSION['count'] = 0;
} else {
   $_SESSION['count']++;
}
?>


Limer du dette inn i en fil som heter test.php så skal du se at den teller oppover, hvis ikke er det noe veldig galt med standard-instillingene. Sjekk også at du ikke blokkerer cookies i nettleseren din.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Siden blir blank

Innleggav eivinds » fre 30.12.2005 18:44

Laget en test.php som du skrev. Ingenting skjedde, like blank nå også. Prøvde å innstalere IPB + SMF + Vbulletin og standard phpbb, gikk fint det, men da jeg nok en gang prøvde phpbb2 plus ble skjermen blank
medlem i 234 måneder
 

Innleggav ak » fre 30.12.2005 19:50

Oops,

legg til ny linje med
echo $_SESSION['count'];


mellom siste og nest siste linje, resultatet ble aldri skrevet ut.

En ting til: Kjører du PHP 5.x eller 4.x? Hvis det første så må du sjekke at applikasjonene støtter dette.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Blank side

Innleggav eivinds » lør 31.12.2005 12:08

Har en annen maskin her også, la inn Fedora Core 3 og da var phpbb2 plus oppe med en gang.

eivind
medlem i 234 måneder
 


Returner til Utvikling i Linux



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]