[Løst] j2me og testing på mobil

Kategori overført fra Linux1

[Løst] j2me og testing på mobil

Innleggav tactus » tor 30.08.2007 20:39

Noen som vet hvordan man installerer sine egne programmer på mobilen?

Har en SE k700i som jeg kan gå inn på med obexfs, men jeg finner ingen "Programmer" folder, el. tilsv. Overfører jeg noe - finner jeg de bare igjen på telefonen som anonyme fil-typer.
Sist endret av tactus den fre 31.08.2007 16:26, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav ak » tor 30.08.2007 21:32


Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav tactus » tor 30.08.2007 23:34

*sigh* Har forsøkt obex ftp, push, samt å laste ned fra http server og motta jar fil via mms. Begynner å lure på om mobilen bare støtter installering via wap protokoll eller med noe proprietær windowsprogramvare. Er ingen ekspert på slike ting. Takk likevel.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav ak » fre 31.08.2007 0:26

På de fleste telefoner kan du laste opp via infrarød, bluetooth eller USB kabel, men telefonen må være satt i developer mode, og verktøyene finnes meg bekjent bare for Windows.

Jeg kjenner bare T630, da kommer du inn på service menyen gjennom ">* <<* <*", for å slå på developer mode.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav tactus » fre 31.08.2007 7:46

Tror igrunn jeg kan klare meg med ett Windows program da det bare er for testing av "ferdig" program. Sånn i farten mens jeg poster dette, noen forslag til programmer til dette formålet? :)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav ak » fre 31.08.2007 14:33

Verktøyene = SDK pakken som finnes på lenken ovenfor?

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav tactus » fre 31.08.2007 16:25

Menyene på developersiden til SE fungerer ikke hos meg fra Linux av en eller annen grunn, så jeg fant ikke fram til noe der i går og i morges mens jeg slet med dette. Sånn kan det gå. Ordner seg forhåpentligvis med SE sine egne verktøy og operativsystemet fra Redmond. >_<

Takk for hjelpen (og oppmerksomheten). ;)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 


Returner til Utvikling i Linux



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron