Mac i dvale med script?

Mac i dvale med script?

Innleggav jonkriska » tir 11.12.2007 16:56

Hei alle sammen!

Er egentlig litt todelt dette. Alt er løst hvis det går ann å vekke macen fra dvale via "Logmein", men så vidt meg bekjent er ikke dette mulig. Så derfor..

Er det mulig å få til et script av noe slag som setter min iMac (nyeste versjon) i dvale? Tanken er at det scriptet skal legges ut på en server, for så å kunne kjøres fra en annen pc (mest sannsynlig med windows). Jeg vil da få tilgang til macen via "Logmein".

Er dette mulig?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Mac i dvale med script?

Innleggav decodex » tir 11.12.2007 23:22

Bør vel være fint teknisk mulig ved å slå på «Wake for Ethernet network administrator access» under Energy Saver > Options i System Preferences. Deretter trenger du bare et program eller skript som kan sende en Wake-on-Lan pakke til maskinen din. Du trenger da MAC-adressen til maskinen din tilgjengelig, men om du lager et helt ferdig skript kan du bake dette inn i det. Og så må du selvfølgelig sørge for at evt. brannmurer inn til din iMac slipper WoL-pakken gjennom.

Du finner flere skript/program som kan sende slike pakker om du søker på google, eller i Wikipedia-artikkelen om WoL.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Mac i dvale med script?

Innleggav jonkriska » ons 12.12.2007 14:26

Takk for svar!

Under Strømsparing - Valg er nå "Våkne for nettverksadministratortilgang over Ethernet" slått på.

Har null peiling på scripting, og er veldig usikker på hvordan jeg gjør dette.

Noen som kunne forklart meg hva jeg må gjøre / laste ned?

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 


Returner til Scripting



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]