Trenger hjelp med Script/PHP!

Trenger hjelp med Script/PHP!

Innleggav Whiplash » fre 25.01.2008 21:10

Hei! ;)

Takk for at du tittet innom :rolls eyes: ;)

Noen som er flinke på PHP? :-P


Jeg driver med ett prosjekt på nettet, å trenger en guide :-!
Før jeg får begynt, trengs det noen få ting som må lages før nettstedet kan åpne. :-!

Om noen vet om ett login script med noen funksjoner i ! Si fra!

Bør ha dette:

Registrer bruker, logg inn, logg ut, be om nytt passord, aktiverings link som sendes til registrerings mailen. osv

Jeg er ute etter ett komplett script!
Scriptet må kunne inkluderes i siden min... snakker ikke om noe dårlig.


INCLUDE HJELP:

Jeg kan ikke bruke include script å skjønner derfor lite av hva jeg skal gjøre på en side for å få vist innholdet fra en php ett sted i index siden..
så om du kunne vist meg hvordan jeg gjør dette ville jeg blitt takknemlig.!

Søker hjelp fra en kyndig, Erfaren webdesigner, som kan tenke seg å hjelpe meg litt.
Jeg går ett php kurs på nettet, men mangler en del kunnskap, Å ja. jeg surfer Google osv etter resources!
Thomas her btw! :bitchin:

Siden er hosta på en gratis server til prosjektet er ferdig laget.
Nåværende link til nettstedet: http://splatter.freehostia.com

http://splatter.freehostia.com
Det første jeg vil ha i siden er ett medlems område..
Men får ikke dette til uten en som kan hjelpe..
Samme gjelder bruk av includes.

Takk for at du leste tråden!

Ta kontakt!

Min mail er: stukeposen@hotmail.com


Mvh:

Kjell Thomas Mathisen :-D
medlem i 195 måneder
 

Re: Trenger hjelp med Script/PHP!

Innleggav decodex » lør 26.01.2008 3:21

Hei Thomas. Først av alt, så vil det nødvendigvis ikke være så mange som ønsker å skrive et slikt skript fra bunnen av gratis. Men det finnes uhorvelig mange ferdige PHP-skript for brukerinnlogging på nett fra før. Selv har jeg ikke lett etter noe så spesifikt i ferdig kode, men HotScripts PHP User Authentication kan være et godt sted å starte letingen. Både blant kommersielle og gratis skript.

Om du ønsker noe egenutviklet søker du vel mer etter en programmerer enn webdesigner, selv om det finnes krysninger av disse (meg inkludert). Og det får du ikke gratis. Men hjelp til spesifikke problemer med et skript e.l. får du gjerne :)

Når det er sagt... Selv om du ikke spesifikt ba om det, ønsker jeg å komme med noen velmente tips om den siden du har så langt: Lær deg HTML aller først. Eller i det minste bruk noen eller noe som kan produsere HTML av grei kvalitet. Det er lenge siden jeg tittet innom koden til en side hvor det mangler:

1. DOCTYPE
2. <html> rot-element
3. Start-tag for <body>

Som er veldig elementære ting. Dette minner meg om tagsuppe fra midten av nitti-tallet. Selv om det i alle fall ikke er basert på tabeller for layout. ;) I tillegg kunne det vært en bonus om du klarte unngå JavaScript-kode direkte i HTML, og da kan man kanskje like godt droppe den noe kitschete klokken.

Beklager den uønskede kritikken av selve siden, men det er ment konstruktivt; både for deg og ditt prosjekt, samt verdensveven generelt :)

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Trenger hjelp med Script/PHP!

Innleggav Whiplash » lør 26.01.2008 19:46

Enig der du! Leser Html ja..
Java scriptene er bare noe jeg rotet med...
Er litt newbee i denne sjangeren.

Skal prøve å få mye kunnskap på egenhånd.
Til den dagen er kommet for dage, trenger jeg nok mange mellomledd tenker jeg.. flere hjerner tenker bedre enn 1! ;)


Elsker kritikk! :-P
Eneste måten å forbedre seg å få inspirasjon på!

Takk for ditt svar


Mvh:

Thomas
medlem i 195 måneder
 


Returner til PHP



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]