Hjelp med WordPress?

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Hjelp med WordPress?

Innleggav philip » man 28.11.2005 9:24

gå inn på siden min som er linket i bånn av signaturen min, øverst på venstre side er det en about, jeg finner ikke ut hvordan jeg endrer denne? hvis jeg tar wiew source på siden kommer det opp den teksten, men jeg kan jo ikke redigere det?
Sist endret av philip den man 28.11.2005 17:58, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav sakarias » man 28.11.2005 9:44

Regner med at det er i selve themet. Gå å titt i header.php eller index.php og se om du finner teksten der.
medlem i 233 måneder
 

Innleggav TopDog » man 28.11.2005 9:44

Du bruker samme theme som meg ( http://gauteweb.net/ ). Dette themet er litt upraktisk med at "About" ligger "hardkodet" i wp-content/themes/rin/sidebar.php.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

<3 WordPress

Innleggav Moldarin » man 28.11.2005 10:23

Ser at veldig mange har begynt å bruke WordPress her. Bra. ;)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav philip » man 28.11.2005 17:51

TopDog skrev:Du bruker samme theme som meg ( http://gauteweb.net/ ). Dette themet er litt upraktisk med at "About" ligger "hardkodet" i wp-content/themes/rin/sidebar.php.



tusen takk, det funket bra, siden du bruker samme theme som meg, kanskje du kan svare på noe av det her: LINK

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav superjon » tir 27.06.2006 0:01

Kan man ha bilde til hver artikkel i wordpress?

Noen som har noen tips?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav kolby » tir 27.06.2006 0:03

Wordpress har en bildeopplastningsfunksjon som er tilgjengelig når man lager en ny artikkel.
Prøv å bruk Firefox eller Flock o.l., så vil du se en formateringslinje der i tillegg.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 255 måneder
 

Innleggav superjon » tir 27.06.2006 0:22

takk takk :)

nå er det ut med safari

men da må bilde allerede være på nett?

noen tips om jeg har det på min data?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Wordpress og bildegalleri

Innleggav fmatre » tir 27.06.2006 0:25

Har også satt opp Wordpress2.x.

Noen som har brukt dette en stund og vet hvordan man tar i bruk evt. plugins for å generere gallerier? Jeg klarer ikke å få skalert bildene når jeg har installert en evt. plugin. Bildene blir i fullskjerm og det ser lite bra ut.
Har fått beskjed om at for at pluginene skal fungere må GD være installert.

Har allikevel en mistanke om at dette ikke kan stemme, siden ingen andre har dukket opp i dette problemet, og flere her inne har gallerier i wordpress bloggen. Har prøvt å søke rundt, også prøvt å installere GD men får en feilmelding under installasjon. Kjørere Apache 1.3 (Standard osx), myPHPAdmin, MySQL 5.x
medlem i 233 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » tir 27.06.2006 0:25

Bildet må ikke være på nett nei, det skal i Wordpress 2.0 være en opplastningsfunksjon. Var vel det i de eldre også, men mye bedre og lettere tilgjengelig i 2.0 hvis jeg ikke husker helt feil....
medlem i 229 måneder
 

Re: Wordpress og bildegalleri

Innleggav espenhogbakk » tir 27.06.2006 0:27

fmatre skrev:Har også satt opp Wordpress2.x.

Noen som har brukt dette en stund og vet hvordan man tar i bruk evt. plugins for å generere gallerier? Jeg klarer ikke å få skalert bildene når jeg har installert en evt. plugin. Bildene blir i fullskjerm og det ser lite bra ut.
Har fått beskjed om at for at pluginene skal fungere må GD være installert.


Den enkleste og beste pluginen jeg fant var FAlbum, lett integrasjon med Flickr, helt genialt. Eksempel på min side
medlem i 229 måneder
 

Innleggav superjon » tir 27.06.2006 7:34

Nå begynner jeg å få det til :)

men...

om jeg skriver et langt innleg.
Kan jeg få det til slik at det kommer bare noe av det, så en slik "les mer" link?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav espenhogbakk » tir 27.06.2006 12:07

Jepp det kan du... Gå inn i admin panelet med en annen nettleser enn Safari, så vil du se en edit meny over tekstfeltet der du skriver innlegg. Der er det en knapp som legger inn den koden som skal til for å dele det opp. Husker ikke hvordan den ser ut, men let litt i textedit linja...
medlem i 229 måneder
 

Innleggav k2 » tir 27.06.2006 13:00

superjon skrev:Kan jeg få det til slik at det kommer bare noe av det, så en slik "les mer" link?


http://codex.wordpress.org/Template_Tags/the_content

http://codex.wordpress.org/Customizing_the_Read_More

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Innleggav svar » tir 27.06.2006 13:06

lurer på en ting: hvordan får dere FAlbum til å fungere?
Jeg får bare en feilmelding når jeg prøver å se på innstillingene.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Neste

Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]