MAMP PRO mail/php

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

MAMP PRO mail/php

Innleggav NickFalk » tir 30.01.2007 18:31

Heisan, jobber stadig med å oppdatere hjemmesiden min. MAMP har gjort det hele greit å leke seg litt med PHP og progresjonen er i hvert fall ikke verre enn forventet.

Jeg lastet i dag ned RC-versjonen av MAMP Pro for å få testet ut noen mail-sendescripts. Jeg famler derimot noe i blinde når det kommer til oppsettet for mail.

Kan noen gi meg et "dummies"-eksempel på hva som skal stå i de forskjellige feltene:

Domain of outgoing mail
Host
User name
Password
Authentication(?)

Brukerens avatar
medlem i 253 måneder
 

Innleggav ask » tir 30.01.2007 20:15

Ser ut til at du trenger en SMTP-server. Postfix Enabler kan gi deg det. Hvis du leser litt på deres sider og det som står ved installasjonen vil du nok skjønne hva som skal stå i de feltene.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Relay

Innleggav buestad » ons 14.02.2007 14:07

Jeg kjører MAMP standard versjon på min MacBook som jeg bruker til webutvikling. For å få mail() funksjonen i php til å virke må sendmail på MacBooken funke. Det gjør den ikke by default. Nå er det strengt tatt postfix som er installert og sendmail er bare et alias.

Nå har ikke jeg behov for å kjøre mailserver, og vil helst gjøre slik som på windows der man bare angir SMTP dirkete i php.ini, men det er ikke lov under UNIX (som OS X jo er)

Man kan "relaye" postfix direkte til en SMTP server ved følgende kommando
# sudo postconf -e 'relayhost = smtp.din-isp.no'

krever din isp brukernavn og passord så kan du finne en mer nøyaktig beskrivelse på det her: http://www.howtoforge.com/postfix_relaying_through_another_mailserver

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 


Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron