Flash-script, skadefrie dager

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Flash-script, skadefrie dager

Innleggav Spoink » tor 22.02.2007 12:58

Heisann,
er det noen som kjenner til et flashscript, eller lignende som kan gjøre følgende:

Et oversikt som viser antall skadefrie år, måneder og dager på en arbeidsplass.
Fra en oppgitt dato begynner man å telle oppover. Denne dagen må kunne resettes hvis det skjer en arbeidsulykke på arbeidsplassen.
Dette telleren må kunne fungere upåvirket hvis evt. maskinen slås av innimellom. (Siste skadedato må derfor lagres i en ekstern tekstfil o.l som flashscriptet henter opp og tar utgangspunkt i)

Skjønner dere? :)

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav iAperture » fre 23.02.2007 23:40

Om noen kan det, blir jeg imponert. I mellomtiden har de mye artige greier på hotscripts.com.

Når jeg tenker meg om, finner du vel tvilsomt det der, men de har som sagt masse annt brukbart!
medlem i 216 måneder
 

Innleggav decodex » lør 24.02.2007 0:09

Vel, det blir jo i bunn og grunn ikke snakk om å lage en teller, men bare et skript i ethvert språk som kan beregne forskjell i en gitt enhet (år, måned, dag) mellom to datoer (siste ulykke og i dag). Så dette er ikke noe som er fryktelig komplisert.

Største oppgaven her ligger i å gjøre dato-aritmetikk, som ikke er gøy å gjøre manuelt og hvor derav språket man velger bør ha noe innebygget støtte for slikt.

Hvorfor skal det være et Flash-script? Skal det vises med animerte grafer e.l.? Du kan jo kanskje gi litt mer info om hvordan dette skal brukes.

Edit: Vil jo tro noe slikt kan ha nytte av at man ikke bare lagrer siste ulykkesdato, men kun legger til datoer ulykker skjer på. På den måten har man historikk og kan gjøre sammenligninger på perioder.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 


Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]