HTML-eksperter noen?

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Innleggav niz » søn 25.02.2007 12:21

Martin: Derfor skrev jeg "med mindre definert på forhånd". Definerer du body til å være 100% vil nettleseren få en høyde å sammenlikne med. Men om dette er løsningen å bruke for alle som vil fylle hele høyden er usikkert. Ser for meg problemer eksempelvis om man vil ha padding og margin på en 100% ramme.

Jeg mener at i dette tilfellet vil det være like greit å lage siden slik at innholdet bestemmer høyden. Men for all del.. ;)
medlem i 211 måneder
 

Innleggav ingeborg » søn 25.02.2007 13:15

Har nå begynt på valideringsprosessen... Har nå bare 3 feil, men det er en ting jeg ikke skjønner:

Error Line 61 column 6: end tag for "div" omitted, but OMITTAG NO was specified.

</body>

You may have neglected to close an element, or perhaps you meant to "self-close" an element, that is, ending it with "/>" instead of ">".


(:

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav martin » søn 25.02.2007 13:20

Fint, vi er enige, NIZ

Ang. valideringen:
Du mangler slutten til <div id="container">, tror jeg.

Se på koden min som er vedlagt. Har fikset hele siden for deg, om du vil bruke det.
http://mac1.no/forum/viewtopic.php?p=433031#433031

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 254 måneder
 

Innleggav NickFalk » søn 25.02.2007 13:29

Et nyttig tips er å legge inn en kommentar med beskrivelse av hver eneste div til høyre for både åpningen og lukkingen av div'en (forferdelig norsk dette her).

Altså at du gjør noe sånt som dette:
Kode: Merk alt
<div> <!-- hoved ->
   ...
   <div> <!-- brodtekst ->
      ...
   </div> <!-- brodtekst ->

</div> <!-- hoved ->


Da er det mye lettere å se om du manger en slutt eller eventuelt har en for mye...

(oppdatert etter tips fra Kolby).
Sist endret av NickFalk den søn 25.02.2007 14:16, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 253 måneder
 

Innleggav kolby » søn 25.02.2007 13:48

NickFalk:
Hvis du vil vise HTML i innleggene så kan du skru det av ved å huke av «Deaktiver HTML i dette innlegget» under skrivefeltet.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 255 måneder
 

Innleggav NickFalk » søn 25.02.2007 14:17

Takker.

Brukerens avatar
medlem i 253 måneder
 

Forrige

Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]