Adwords reklame

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

AdWords på konkurerende bedrifters navn

Umoralskt og ulovelig
2
14%
Bare umoralskt
5
36%
Helt i orden. Muligheten ligger der så bare benytt den
7
50%
 
Antall stemmer : 14

Adwords reklame

Innleggav DarkDog » ons 07.03.2007 22:00

AdWords har åpnet for en ganske ny å skitten reklameform.
Med enkle trykk kan bedrifter få opp sin reklame ved søk på konkurerende bedrifter.

Det beste eksempelet er kanskje chess sin reklame ,når du søker på tele2 på google.

Nå tar jeg kun dette eksempelet fordi det så tydelig er en bedrift som kjører reklame på en konkurerende bedrifts navn, og drar nytte av dette på flere måter. blan annet får faktisk chess ved å bruke dette adwordet en oversikt over hvor mange som søker på tele2 på søkemotoren google.no

Tenker selv å kjøre en slik kampanje på en konkurerende bedrift på google.no. Ser selvsakt at det moralskt er ukorekt men hva sier loven?

På en side bruker jeg bevist et konkurerende bedrift sit navn under reklamen. Men jeg kjøper jo plassen fra google, på google sine sider. Og utifra det jeg kan se så gjør google hva de vil på sine sider.

Er dette ulovelig og umoralskt eller bare umoralsk

Stem!
<a href="http://www.google.no/search?hl=no&q=tele2&btnG=Google-søk&meta=">tele2 søk på google.no</a>
medlem i 222 måneder
 

Innleggav simen » tor 08.03.2007 1:21

De holder jo til innenfor samme bransje og er konkurrenter... Ser ikke noe galt med dette :) Er jo reklame for Canal Digital på TV2, og de reklamerer jo aldri for TV2.

Brukerens avatar
medlem i 255 måneder
 


Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]