Diverse spørsmål om NSSegmentedControl

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Diverse spørsmål om NSSegmentedControl

Innleggav infero » fre 09.03.2007 21:35

Hei,

Vet det er få aktive Mac-utviklere her på forumet, men jeg prøver likevel :-) Har et par spørsmål relatert til NSSegmentedControl:

1. Er det mulig å slå av "Focus Ring" på Segmented Control? Finner ingen valg for dette i Interface Builder, og heller ikke i dokumentasjonen for NSSegmentedControl eller NSSegmentedCell. Jeg bruker "Momentary" på selection og ser derfor ingen grunn til å ha focus ring. (Se bilde under)

2. Hvordan kan jeg få til å tabbe igjennom alle segmentene, og ikke dem som applikasjonen setter som standard? På bildet under vil den hoppe fra "Nederst" til "Lampeåndeeffekt" til "Nei".

Bilde

På forhånd takk.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav nick » lør 10.03.2007 7:47

NSSegmentedControl er litt kronglete syntes jeg. Foreslår at du lager en subclass av kontrollen og cellen. Da kan du tegne dem selv og bruke keyDown: til å tabbe deg dit du vil.

Har du sjekket epostlistene til Apple?

Brukerens avatar
medlem i 251 måneder
 

Innleggav kjutta » lør 10.03.2007 12:12

NSSegmentedCell er en underklasse av NSCell så info om focus ring finner du i dokumentasjonen til NSCell.

Du kan f.eks lage en egen underklasse av NSSegmentedCell og sette returverdien i +(NSFocusRingType)defaultFocusRingType til NSFocusRingTypeNone.
Du kan også gjøre dette ved å bruke metoden setFocusRingType, da trenger du ikke lage en egen klasse.

Mvh
Kjetil

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav infero » lør 10.03.2007 21:25

Takk til dere begge, det ser ut til å fungere :)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 


Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]