Dreamweaver, Golive eller Joomla.

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Dreamweaver, Golive eller Joomla.

Innleggav barabas » ons 21.03.2007 12:42

Håper dere kan hjelpe en som har lite peiling på webpublisering.

Vi skal lage en nettside som skal jevnlig oppdateres med nye artikler. I tillegg skal vi ha kontaktinformasjon og diverse opplysninger liggende fast. På sikt vil det også bli endel annonser.

Saken er den at vi kan svært lite (les ingnting) om hvordan man lager websider. Har lagd noe i Iweb tidligere, men det er det mest avanserte. Dermed trenger vi å lære alt på nytt, og da er spørsmålet hva skal man satse på. Vi har grei kunnskap om photoshop for å lage grafikken. Utfordringen er å bygge opp siden, og publisere det på en effektiv måte. Hva vil dere anbefale å satse på. Vi se for os de tre løsningene som står i tittelen, men er åpne for forslag.
medlem i 221 måneder
 

Innleggav kempton » ons 21.03.2007 12:47

For å forklare det slik, er Joomla et system man bruker for å oppdatere artiklene og kategoriesere på nettet. Hvis dere skal legge opp artikler jevnlig, ville jeg utvilsomt valgt "Joomla!". Husk på at det krever litt kunnskap for å lage templates, noe du kan bruke Dreamweaver til å lage. Er du på utkikk etter noe helt enkelt, kan du jo også se på Wordpress, selv om jeg ikke vet så mye om det.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav MadHatter » ons 21.03.2007 12:54

RapidWeaver må jo nevnes, et veldig enkelt program, i hovedsak templatebasert, men alt er veldig opplagt og muligheter for å legge inn PHP og HTML. Også blir det nokså fint :-)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav janrose » ons 21.03.2007 13:05

Jeg synes alle de tre alternativene dine virker en smule 'overkill' i forhold det du skisserer av forkunnskaper og hensikt, og for Dreamweaver og GoLive også økonomisk. Adobe er noe av det dyreste du kan snuble borti.

Jeg vil foreslå Rapidweaver eller noe annet fra Versiontracker på applikasjonssiden og PHP-fusion eller WebSite Baker i steden for Joomla. Det har tatt meg mye tid for å beherske Dreamweaver, mens det med PHP-fusion var snakk om noen timer å justere et av de inkluderte temaene til det jeg ønsket.

Vil du ha flere alternative PHP-løsninger skal du ta en tur innom http://www.opensourcecms.com/

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 


Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]