hjelp med online playlist

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

hjelp med online playlist

Innleggav Stones » tir 24.07.2007 19:27

Jeg prøver å lage en musikk playlist online ved hjelp av HTML koder
jeg fulgte denne oppskriften her: http://www.quackit.com/html/codes/creat ... aylist.cfm

det fungerte rimelig bra etter min mening, men når jeg går inn og skal spille av sangene står det at jeg mangler en Plug-in..
noen som kan hjelpe?

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav ch_knapp » ons 25.07.2007 2:31

filtypen ".m3u" er det ingen programmer på mac som (ut av boksen) krever eierskapet til–slik Quicktime automatisk tar seg av .mpeg-filer.

Derfor ser Safari utifra koden at det her er media som et program/plugin skal ta seg av, men det er ingen program/plugin som er satt opp til det–og da får du feilmelding.

Mao. er dette et "tips" som ikke er verdt å benytte seg av. Det vil funke på kanskje alle PC-er med Windows og Media Player eller WinAmp* installert. Mens alle andre vil få en feilmelding.

[Når man lager noe for Web er det viktig å holde seg til de gjeldende standarder, ellers får en nettsted som bare funker for noen, og som da i praksis er ubrukelige. NRK nettv har lenge vært et godt eksempel på det, hvor Mac- og Linux-brukere har blitt holdt utenfor.]

*Eksempel, jeg vet ikke hva som kreves.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav jp_tix » tor 26.07.2007 17:04

filtypen ".m3u" er det ingen programmer på mac som (ut av boksen) krever eierskapet til–slik Quicktime automatisk tar seg av .mpeg-filer.


Er du sikker på det? Hos meg er .m3u assosiert med både QuickTime Player og iTunes. (I tillegg også RealPlayer og VLC).

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 


Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]