Linebreak i applescript (LØST)

Diskuter dine og andres prosjekter. Alt fra Widgets til programmer.

Linebreak i applescript (LØST)

Innleggav inter » fre 24.08.2007 21:16

Finnes det noe jeg kan skrive i applescript slik at jeg "imiterer" linjeskift slik at jeg kan ha all koden min på en linje. Noe slikt som tilsvarer /n i java tror jeg.
Sist endret av inter den lør 25.08.2007 15:05, endret 1 gang
medlem i 242 måneder
 

Innleggav jp_tix » fre 24.08.2007 23:56

Det tror jeg ikke går an..og hvorfor vil du ha all koden din på én linje? For å gjøre den fullstendig uleselig?

Det motsatte (dele opp en lang AppleScript-linje over flere linjer) er dog mulig ved å trykke ⌥↩ (alt-return) i Script Editor.

(Hvis det ikke er snakk om i selve koden men i en streng, burde \n fungere helt fint.)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav inter » lør 25.08.2007 12:24

Grunnen er at stedet der jeg skal ha koden ikke skjønner det når jeg prøver med linjeskift. Jeg skal ha en linje med kode som ser slik ut:
"window.application.registerUserScript('activateiTunes', 'tell application "iTunes" to reveal current track');", men jeg vil legge til activate itunes også.
medlem i 242 måneder
 

Innleggav jp_tix » lør 25.08.2007 14:33

Dette ser ikke ut som AppleScript - bruker du en java-bridge / javascript eller noe? Isåfall bør du kanskje sjekke ut dokumentasjonen for window.application.registerUserScript - bør jo gå an å gi den et script som er lengre enn én linje.

Dette
Kode: Merk alt
tell application "iTunes" to reveal current track


er forresten en kortform for

Kode: Merk alt
tell application "iTunes"
   reveal current track
end tell

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav inter » lør 25.08.2007 14:47

Det er html kode, og det finnes ikke så mye dokumentasjon. Men takk for at du prøvde å hjelpe.
medlem i 242 måneder
 

Innleggav jp_tix » lør 25.08.2007 14:52

Hvis funksjonen din tar et helt script som en tekststreng, burde det være mulig å skyte inn newlines der det trengs. Prøv dette:

Kode: Merk alt
window.application.registerUserScript('activateiTunes', "tell application \"iTunes\"\nreveal current track\nend tell");


(Tipper det er JavaScript du snakker om.)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav inter » man 27.08.2007 13:42

Ja, jeg tok feil, er javascript.
medlem i 242 måneder
 

Innleggav jp_tix » tir 28.08.2007 23:57

Fikk du det til å funke med det siste forslaget? :)

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav inter » tor 30.08.2007 8:26

Har ikke prøvd. Fikk det til å funke på en annen måte.
medlem i 242 måneder
 


Returner til Utvikling på Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]